رییس انجمن مراقبتهای ویژه ایران با گلایه از این که بالاترین و پایین‌ترین رشته پزشکی در ایران بیش از ۴ برابر اختلاف درآمدی دارند، گفت: نیازمند اجرای عدالت بین رشته‌ای برای تمام گروههای پزشکی هستیم.

علی امیر سوادکوهی رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مجری برنامه‌های دولت در سیستم بهداشتی کشور است، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی نیز باید مدافع حقوق صنفی همه رشته‌های پزشکی باشد و تمام تلاش خود را برای احقاق مطالبات صنفی پزشکان انجام دهد.

وی افزود: برای همه رشته‌های پزشکی باید k ثابت در نظر گرفته شود و فقط تفاوت در ضرایب آن باشد که بسته به رشته‌های مختلف ضریب k باید متفاوت باشد.

وی با گلایه از این که در هیچ جای دنیا مانند ایران اختلاف درآمد بین بالاترین و پایین‌ترین رشته‌های پزشکی مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: اختلاف درآمد بین رشته‌های پزشکی در کشور ما بیش از چهار برابر است و در برخی رشته‌ها نیز بسیار بالاتر است در حالی که باید در این زمینه کشورهای پیشرفته را الگو قرار دهیم.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با تاکید بر این که باید کتاب CPT (ارزش نسبی خدمات سلامت) الگوی نوشتاری در سراسر دنیا برای تعیین تعرفه‌های پزشکی باشد، بیان کرد: در کشور ما برداشت‌ها از این کتاب متفاوت است و جهت گیری به سمت رشته‌ها دیده می‌شود در حالی که باید طبق این الگو ارزش نسبی خدمات در رشته‌ها مو به مو اجرا شود.

سوادکوهی با اشاره به این که نیازمند یک سیستم بهداشتی و درمانی پیشرفته برای ارتقای سلامت آحاد جامعه هستیم تصریح کرد: اختلاف درآمدی بین رشته‌های پزشکی آنقدر زیاد شده که دیگر کسی به سمت انتخاب رشته‌های داخلی، اطفال و بیهوشی نمی‌رود و همین امر انگیزه کار کردن و کیفیت ارائه خدمات را کاهش می‌دهد.

وی یاد آور شد: در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید کسانی حضور داشته باشند که همه رشته‌های پزشکی را به یک چشم مشاهده کرده و صرفا به ارتقای یک رشته و مطالبات آن توجه نشان ندهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
حرف خودتان را پس بگيريد فكر نكرده سخن گفتيد يعني يك جراح قلب باز كه كار هركسي نيست د رامدش به اندازه يك متخصص راديولوژي باشد ؟
Saudi Arabia
محمد
۱۸:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
داداش چرا اینارو مینویس منم درس خووندمو لیسانسم اونی که الان پزشکی یا پیراپزشکی خوندن الان من میرم کارخونه هنوز بماند 2 ساعت رفت برگشت خورده میشه با 5 سال سابقه کار 990 تومن حقوق میگیرم انصافه این ؟؟؟؟
کی این قانون کارو تصویب کرده خودش میتونه باهاش کنار بیاد ؟؟؟