اصفهان؛

زندگی 70 درصد مردم نیاسر به تولید گل محمدی و گلابگیری وابسته است

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر از توابع کاشان گفت: امرار معاش 70 درصد مردم این شهر وابسته به تولید گل محمدی و گلابگیری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی تقی پور روز پنجشنبه در نشستی خبری زمین های زیر کشت گل محمدی در شهر نیاسر را 420 هکتار بیان کرد و افزود: سالانه افزون بر 3 هزار گل محمدی در این شهر تولید می شود.

وی اظهار کرد: در مجموع 750 هکتار از زمین های کشاورزی بخش نیاسر به کشت گل محمدی اختصاص دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر خاطرنشان کرد: هم اکنون 250 کارگاه سنتی گلابگیری، یک واحد صنعتی و یک واحد نیمه صنعتی گلابگیری در بخش نیاسر در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی فعالیت می کنند.

وی هم چنین با توجه به رانش زمین، مقاوم سازی بدنه آبشار نیاسر را خواستار شد و گفت: مکاتبه های فراوانی در این خصوص انجام شده و حتی طرح هایی برای استحکام بخشی این آبشار به میراث فرهنگی ارسال شده است.

تقی پور با یادآوری زلزله سال 58 نیاسر و همچنین ورود گردشگران برای دیدن آبشار به شهر نیاسر، تسریع در عملیات استحکام بخشی و مقاوم سازی بدنه این آبشار برای جلوگیری از فاجعه انسانی را خواستار شد.

تقی پور، فرسودگی واحدهای آموزشی شهر نیاسر را ازدیگر مشکلات این شهر بیان کرد و گفت: قدمت برخی مدرسه ها بیش از نیم قرن می گذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر هم چنین از مسئولان خواست نسبت اصلاح پیچ ها و نقاط حادثه ساز محورها و جاده های منتهی به روستاها و شهر نیاسر اقدام کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.