دشتهای سرسبز نیاسر با رویش شقایق‌های سرخ آلاله‌های سفید و صورتی را بدرقه کرد.

شهردارنیاسر،در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:پس از اینکه آلاله های صورتی و سفیدنیاسرهمه ساله از اواخر فروردین ماه دشتها و کوهستان‌های این شهر را رنگین می‌کند رویش شقایق‌های سرخ این گل‌های زیبا را اوایل اردیبهشت بدرقه می‌کند تا ادامه بزم معطر و چراغان در استقبال از شکفتن گل‌های محمدی را به دست شقایق می‌سپارد.

سبحان نظری، با اشاره به اینکه شقایق‌ها تا اواخر خرداد ده‌ها هکتار از زمین‌های دشت‌های نیاسر را آراسته می‌کند افزود: این گل‌ها در گونه‌ها و رنگ‌های مختلف در دشت‌ها و دامنه کوه‌ها خود نمایی می‌کنند.

وی،رویش گل‌های شقایق و آلاله‌های وحشی علاوه بر پرورش گل محمدی را در شهر نیاسر تاکیدکرد و گفت: این جاذبه‌های طبیعی و زیبا توانسته‌است چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کند .

به‌گفته‌وی، نیاسر شهری است با ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی منحصر به فردش که جایگاه ویژه‌ای را در صنعت اکوتوریسم کشور داراست.

شهردار نیاسر، وضعیت جوی و اقلیمی شهرنیاسررا تاکیدکرد و اظهارداشت : شهر سبزنیاسرکاشان در فصل بهار با شکوفه‌های بهاری،آلاله‌ها، دشت‌های شقایق و در ادامه آن با رویش گل‌های محمدی و فصل گلاب‌گیری، فضای منطقه را توریست پذیر می کند.

نظری، چهار تاقی، غار رئیس و باغ تاريخي تالار ، چشمه اسکندریه، مقسم آب درپای چشمه، چنار پای چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله ‌قاب مربوط به دوره قاجاریه، زیارت حاج کمال ،رصد خانه و مزارع، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی را از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخینیاسر یادآورشد و گفت:این آثار همه‌ ساله و به ویژه در فصل بهار یعنی موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری خیل عظیمی از گردشگران را به دامان خود می‌کشاند.

شایان ذکراست:شهر نیاسر در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان کاشان در دامنه کوه‌های کرکس واقع شده است که سطح وسیعی از دامنه کوه‌های این منطقه به رویش گل‌های شقایق وحشی اختصاص دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.