در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان چادگان، از ا39 دهیار و شورای شهر چادگان و بخش مرکزی و چنار رود تقدیر به عمل آمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان چادگان به ارائه گزارشی از مشکلات حوزه روستایی، صنعت، اشتغال و کشاورزی شهرستان و ایجاد تعادل بین مناطق در توزیع اعتبارات پرداخت.

وی افزود: شورا نهادی است مردمی و بازوی توانمند مردم است که در راستای ارائه خدمات به شهر با هماهنگی و تبادل‌نظر با ادارات برای توسعه شهر تلاش می‌کند.

فرماندار چادگان بیان داشت: در شورا باید اخلاق و خصایص اسلامی رعایت شود و مسیری را طی کند که خدمت به مردم و منطقه داشته باشد و کمک بر دولت نیز باشد.

معاون مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان در این مراسم اظهار داشت: شوراها باید در همه امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اطلاعات کامل داشته باشند تا بتوانند در راستای ارائه خدمات و توسعه روستاها اقدامات مؤثری انجام دهند.

عرب گفت: جمعیت روستایی در استان نسبت به چند سال قبل از 75 درصد به 12 درصد کاهش یافته که این نشان از آن دارد که روستاها در حال تخلیه هستند؛ شوراها و دهیاران نقش بسزایی دارند تا با تلاش خود نسبت به جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال از کاهش جمعیت روستایی بکاهند.

وی گفت: دهیاران و شوراها خدمات انجام شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند که این امر باعث می‌شود روستائیان با اطلاعات کامل در حل مشکلات روستا همکاری کرده و نسبت به افزایش روستائیان از شهر به روستا اقدام کنند.

وی بیان داشت: برای روستاهایی که فاقد دهیار هستند اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است که با نظارت فرماندار در شهرستان هزینه می‌شود.

 در این همایش از 86 دهیار و شورا در بخش چنار رود و 45 دهیار و شورا در بخش مرکزی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد، همچنین از 5 شورای شهر زیارتی رزوه و 3 شورای شهر چادگان در این همایش قدردانی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.