کرمان؛

برگزاری اختتامیه جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان در رفسنجان

مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان کشور در رفسنجان برگزار شد.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان در رفسنجان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رشید جعفرپور، مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنرانی مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان مناطق هفتم و هشتم کشور در رفسنجان گفت: اختتامیه سی‌ودومین جشنواره قرآنی دانشجویان در مناطق مختلف کشور در دانشگاه های ولیعصر(عج) رفسنجان، شهرکرد، خواجه نصیرالدین طوسی در تهران، قزوین و مازندران در اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و در حال برگزاری است. 

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته نشان می‌دهد دولت قرآن و عترت را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهد. 

جعفرپور بیان کرد: این جشنواره همگرایی دانشگاه را می‌رساند که در پنج حوزه کتبی، شفاهی، هنری، فناوری و پژوهشی در حال برگزاری است و در مجموع ۴۰۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره در کل کشور به جشنواره سراسری که شهریورماه در گرگان برگزار خواهد شد راه می‌یابند. 

وی تأکید کرد: برگزیدگان جشنواره سراسری قرآن و عترت نیز به جشنواره ملی قرآن و عترت که آبان ماه در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت. 

حجت‌الاسلام محمدرضا محی آبادی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان هم در این مراسم گفت: تلاوت و قرائت قرآن جزو اولین مراتب انس با قرآن کریم است و از خداوند بخواهیم توفیق تدبر در آیات الهی را به ما عطا کند. 

وی افزود: قرآن نور است و از ویژگی های مهم آن احساس آرامشی است که به قلب انسان نفوذ می کند. 

یاداور می‌شود، در پایان به ۳۲ نفر از دانشجویان مرد و زن استان های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت مناطق ۷ و ۸ کشور شرکت کرده بودند و در رشته‌های حفظ ۵،۱۰،۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، ترتیل و تحقیق حایز رتبه های برتر شدند، تندیس جشنواره و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار