دومین نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی وزارت ارتش، به خاطر اظهاراتش در خصوص مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها در این کشور، از پذیرش این سمت کناره‌گیری کرد.

کناره‌گیری دومین فرد مورد نظر ترامپ برای تصدی وزارت ارتشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، نامزد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای تصدی وزارت ارتش به خاطر اظهارات گذشته‌اش دربارۀ مسلمانان، لاتین‌ها و دیگر گروه‌های اقلیت، از نامزدی خود کنار کشیده است.

مارک گرین به عنوان دومین نامزد ترامپ برای این پست است که از نامزدی خود کناره‌گیری می‌کند.

وی که یک کهنه‌سرباز و سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی است، روز جمعه با اشاره به «حملات دروغین و گمراه‌کننده» علیه خود، از کناره‌گیری از نامزدی این پست خبر داد.

گرین گفت: «زندگی من در بخش خدمات عمومی و اعتقادات مسیحیتم از سوی برخی که به دنبال دستاوردهای سیاسی هستند، مورد سوءاستفاده و حمله قرار گرفته است.»

کناره‌گیری گرین در حالی صورت گرفت که وینسنت ویولا، نامزد اول ترامپ که یک میلیاردر است، در ماه فوریه از نامزدی این پست کنار کشید. وی در آن زمان گفت به خاطر منافع مالی خود نمی‌تواند این سمت را بپذیرد.

شومر در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم گرین برای کناره‌گیری از نامزدی‌اش برای سمت وزارت ارتش، خبر خوبی برای همۀ آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که شخصاً با اظهارات تحقیرآمیزش بدنام شدند، بود.»

گروه‌های حامی مسلمانان و شورای روابط آمریکایی اسلامی نیز از گرین انتقاد کرده و اظهاراتش را توهین به مذهب اسلام و پیروانش عنوان کرده بودند.

وی پیش‌تر گفته بود نباید به دانش‌آموزان چیزی دربارۀ مذهب اسلام و اعمال مذهبی‌شان آموزش داده شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار