دیدبان حقوق‌ بشر: آمریکا احتمالا در ارتکاب جنایت جنگی در یمن شریک است

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان، احتمالا در ارتکاب جنایات جنگی در یمن شریک است.

دیده‌بان حقوق‌بشر: آمریکا احتمالا در ارتکاب جنایت جنگی در یمن شریک است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: ائتلاف عربی با فرماندهی عربستان در حملات خود به یمن از بمب‌های آمریکایی استفاده کرده است.

تهیه کننده این گزارش اعلام کرد: عربستان یک مرکز آبرسانی در حال ساخت را که در منطقه ارحب در شرق صنعا بمباران کرد. ما از محل حمله و نزدیکان قربانیان بازدید کردیم و مهمات ساخت آمریکا را که نشانه‌های روی آن مشخص می‌کرد که تولید شرکت (آمریکایی) "ریتیون" بوده، یافتیم.

دید بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: عملیات حفاری چاه در روستای کوچکی در یمن قبل از اینکه ائتلاف آن را بمباران کند، سپتامبر 2016 در حال پایان یافتن بود که مورد گلوله باران جنگنده های ائتلاف سعودی قرار گرفت که به کشته شدن 37 غیرنظامی و زخمی شدن 42 نفر منجر شد.
 
 در این گزارش آمده است این بیست و سومین باری است که دیدبان حقوق بشر از پیدا کردن بقایای سلاح آمریکایی در محل حمله ائتلاف عربی خبر داده است  و چهارمین باری است که به سلاح شرکت ریتیون دست یافته است.

دیدبان حقوق بشر تأکید کرد: آمریکا از طریق سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف و کمک‌ رسانی ها به ریاض طی ماه‌های نخست جنگ یمن از طرق ارائه اطلاعات  و اعطای تسلیحات، به یکی از طرفین جنگ در یمن تبدیل شد. دولت آمریکا اکنون آماده انعقاد قرارداد فروش سلاح بیشتر به عربستان از جمله بمب های ساخت شرکت ریتیون به ارزش 400 میلیون دلار است.

این سازمان به نقل از کارشناسان اعلام کرد: حمایت مداوم آمریکا از قراردادهای فروش سلاح به عربستان، دولت واشنگتن را شریک نقض قوانین جنگی می‌کند و مسئولان آمریکایی را احتمالا مسئول ارتکاب جنایت‌های جنگی می‌کند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: آمریکا از چند سال پیش به عربستان سلاح می‌فروشد و ائتلاف عربی از این سلاح‌ها در حملاتش به یمن استفاده کرده است. 

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: وزارت خارجه آمریکا با اعطای مجوز فروش و نگهداری بالگردهای نظامی به عربستان، امارات، کویت و اردن -کشورهایی که عضو ائتلاف عربی هستند- موافقت کرده است. 

برخی از قانونگذاران آمریکایی تلاش می‌کنند تا دولت ترامپ را به توقف قراردادهای فروش سلاح به عربستان ترغیب کنند و خواستار شفاف‌سازی چگونگی استفاده از ذخایر آمریکا هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار