وضعیت روستا‌ها بر اساس آمار مناسب نیست و هزینه زندگی افزایش و در آمد‌ها کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جلیل رحیمی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از شورا‌های بخش نصرآباد و مرکزی با بیان اینکه و نتوانستیم مردم را در روستا‌ها نگه داریم گفت: برخی از روستا‌ها در حال تخلیه شدن است که این امر موجب افزایش حاشیه نشینی در شهر‌ها شده است.

وی افزود: وضعیت روستا‌ها بر اساس آمار مناسب نیست و هزینه زندگی افزایش و در آمد‌ها کاهش یافته است و نتوانستیم مردم را در روستا‌ها نگه داریم و برخی از روستا‌ها در حال تخلیه شدن است که این امر موجب افزایش حاشیه نشینی در شهر‌ها شده است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستائیان گفت: الگوی ساخته ساز مسکن در روستا به درستی برای مردم آشکار نشده است وشاهد ساخت سازی‌های غیر اصولی در هر کجا که خواسته اند هستیم که این موضوع خدمت رسانی را با مشکل مواجهه کرده است.

رحیمی با اشاره به اختصاص ۱ / ۵ میلیارد دلار از صندق توسعه ملی برای آبادانی روستا گفت: مسئولان در ارتباط ساخت وساز روستایی وتوسعه حریم به موقع تصمیم گیری نکردند و این موضوع از مشکلات عمده روستایی که طرح واگذاری زمین برای ساخت مسکن در مجلس قرار دارد تا براساس نیاز مردم زمین رایگان تحویل شود.

وی با اشاره نیازمندیهای روستائیان خاطر نشان کرد: توسعه روستا‌ها بدون در نظر گرفتن شغل و افزایش در آمد مردم امکان پذیر نیست و لازم است توجه بیشتری به این قشر شود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراحل پایانی کاهش اعدام مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی نشان داده است که دراجرای قانون جدی و تن‌ها راه حل کاهش اعدام‌ها اصلاح قانون است.

رحیمی با اشاره به جلسات برای حل پروژه سیمان تربت جام افزود: ۶۰ میلیارد اعتبار برای پروژه سیمان که قرار بود ۴۰ ماه افتتاح شود و ۱۰۰ ماه به تاخیر افتاد است نیاز می‌باشد که از طریق وام برای پروژه در چند ماه آینده تامین خواهد شد.

وی گفت: نماینده بیکار نیست دنبال حل مشکلات کارخانه‌ها باشد و هرکس کاری دارد باید بیاید درخواست کند که مجموعه صنایع منطقه تاکنون برای حل مشکلات هیچ درخواستی به نماینده ندادند وهر طرح صنعتی که نیاز به کمک داشته باشد آمادگی برای رفع مشکل هست و به هیچ عنوان از طرح فاقد توجیه اقتصادی حمایت نخواهیم کرد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صنایع شهرستان افزود: صنایع که هیئت مدیره آن شناخته شده نیست و نماینده اطلاعی از برنامه آن‌ها ندارد توقع نداشته باشند برایشان کاری انجام شود.

انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.