مدیر کتابخانه ملی جنوب شرق گفت: تدوین تاریخ عدلیه در کرمان حائز اهمیت است و ما تاریخ مکتوبی از دستگاه‌های دولتی نداشته‌ایم.

توجه به تاریخ و تمدن از اولویت های سازمان اسناد ملی  است به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودآبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی  جنوب شرق كشور ( کرمان) در جلسه تعامل و هم اندیشی پیرامون تدوین "کتاب تاریخ عدلیه در کرمان" ضمن تبریک هفته اسناد ملی و میراث مکتوب ایران اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان یک مرجعه ای که وظیفه حفظ و نگهداری و جمع آوری اسناد را برعهده دار داردیک منبع کاملا قابل استناد است که می تواند تاریخ شفاهی سازمان ها را تدوین نماید.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و پیشینه سازمان اسناد وکتابخانه ملی فرهنگی است،گفت: ضرورت دارد فرهنگ همزمان با توسعه استان پیش برده شود .

محمودآبادی گفت: یکی از نقاط ضعفی که همواره در تمام حوزه های توسعه ای واقتصادی وجود داشت عدم توجه به توسعه اجتماعی وفرهنگی بود که در سال های اخیر توجه بیشتری به آن شده است اما هنوز به صورت عملی پیاده سازی نشده است و بر روی کاغذ مانده است.

وی عنوان کرد: توجه به تاریخ و تمدن از اولویت های سازمان اسناد است و معرفی مشاهیر و پیشینه کرمان بهترین پیوست فرهنگی برای توسعه استان می باشد

این مسئول خاطرنشان ساخت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعهد است کلیه اسناد،مدارک ومستنداتی که در آرشیو ملی ایران وجود دارد در راستای تدوین این کتاب ارائه نماید.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار