رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از فعالیت 900 تشکل زیست محیطی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معصومه ابتکار درنشست با تشکل های زیست محیطی استان اردبیل با موضوع مشارکت در حفظ و بهبود محیط زیست در استانداری اردبیل از فعالیت 900 تشکل زیست محیطی در کشور خبر داد و افزود: این تشکل ها نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

وی از ارائه لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی دغدغه و نگرانی های محیط بانان زحمتکش برطرف می شود.

معاون رییس جمهور افزود: بنای دولت، حرکت بر مبنای دانش در مسیر توسعه پایدار و رشد کشور در مسیر سبز است به نحوی که محیط زیست بیش از این آسیب نبیند.

ابتکار به تدوین سند فرابخشی که وظایف همه دستگاهها در آن مشخص شده است اشاره کرد و وظیفه مراکز علمی و پژوهشی را یکی از محورهای مهم این سند برشمرد و گفت: در موضوع مدیریت سبز تفاهم نامه ای با وزارت علوم و تحقیقات امضا شده است تا همه دانشگاه ها در مدیریت انرژی، آب، پسماند، کاغذ و دیگر مسائل پیشتاز دستگاهای اجرایی و اداری باشند.

وی توجه به اقتصاد سبز را در پژوهش های رشته های اقتصاد بسیار ضروری دانست و گفت: امروزه رشد و توسعه همراه با تخریب محیط زیست قابل قبول نیست و توسعه باید با روش هایی انجام شود که به محیط زیست آسیب نزند.

وی با اشاره به اقتصاد نوین و دوار گفت: در این اقتصاد هیچ چیزی دور ریختنی نیست و باید به نحوی از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.