در سال گذشته چشم انتظاری تعداد 14 خانواده مفقودالاثر با تفحص پیکر مطهر شهدایشان به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قریشی  اظهار کرد: گمنامی و گمنام بودن در سیره، روش و منش اسلامی به دلیل اینکه از فضیلت خاص و والایی برخوردار بوده و روایت بسیار زیادی در رابطه با انسان‌هایی که خود را به چنین خصلتی ملزم دانسته‌اند، آمده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به دلیل نامساعد بودن وضعیت جغرافیایی مناطق عملیاتی، حجم آتش و قرار گرفتن شهدا در توده‌های بین نیروهای خودی و دشمن، امکان جابه‌جایی و انتقال ابدان تعدادی از شهدا فراهم نشده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تحمیلی جستجوی مفقودین توسط کمیته‌ای تحت نظر نیروهای مسلح آغاز شدکه در مورد این امر مهم برای کشف و تفحص مفقودین تلاش بسیاری شده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی پیرامون مقام والای شهدا، تأکید کرد: در سال گذشته چشم انتظاری تعداد 14 خانواده مفقودالاثر با تفحص پیکر مطهر شهدایشان به پایان رسید.

قریشی اضافه کرد: از 14 شهید مفقودالاثری که در سال 95 تفحص شدند، 8 عدد از آن‌ها مربوط به شهرستان اصفهان، 2 تن مربوط به کاشان، 2 تن از شاهین‌شهر، یک تن از زرین‌شهر و یک تن هم مربوط به سمیرم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های این 14 شهید مفقودالاثر پس از 3 دهه در سال گذشته عزیزهای خود را به آغوش کشیدند، ادامه داد: شهیدان محمد امینی، فضل‌الله پورتناز، محمدعلی جنیرانی، محمد حق‌پرست، غلامعلی رضایی، کریم سلیمی، مرتضی شاه‌چراغی و نماززاده از شهرستان اصفهان و شهید علیرضا زراتی و شهید منصورعلی مهدی آرانی از شهرستان کاشان، شهید احمدرضا شریفیان جزی و عبدالله قانع زاده از شاهین‌شهر و محمدعلی رضایی از شهرستان زرین‌شهر شهدایی بوده‌اند که در سال گذشته توسط تیم‌های متخصص تفحص به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: 3 تن از این شهدا هم پدر و هم مادرشان در زمان تشییع در قید حیات نبودند و مردم برای آن‌ها پدر و مادری کردند.

وی در پایان تأکید کرد: هم‌چنین 10 تن از این شهدا پدرانشان فوت کرده بودند که پدران آن‌ها در تشییع آن‌ها حضور نداشتند و این مهم است که پس از شناسایی این شهدا مردم استان اصفهان در مراسم تشییع جنازه این شهدا برای آن‌ها هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا کردند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.