با سفر آیت الله علماء، همایش ائمه جمعه استان در شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آیت الله مصطفی علماء هنگام افتتاح این طرح ها گفت: ایجاد اینگونه طرح هامطمئنا در سطح منطقه و شهرستان به خوبی تاثیر گذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با طلاب حوزه های علمیه شهرستان گیلانغرب کرد و گفت: علماء، فضلاء، طلاب و حوزه ها به عنوان قوه عاقله اجتماع وظیفه تدبیر را در جهت هدایت جامعه برعهده دارند همچنانکه انبیاء و ائمه (ع) این وظیفه مهم را برعهده داشته اند.

وی، علماء و بزرگان را هدایت کننده جامعه اعلام و تصریح کرد؛ آنگونه که امام (ره) به تنهایی انقلابی را در دنیا پدید آورد، روحانیت هم با بر دوش کشیدن باری سنگین، وظایفی مهم به انجام می رساند که از عهده دیگران ساخته نیست.

آیت الله علماء سپس، به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم اشاره، و بر لزوم عمل به وظیفه و تکلیف شرعی در این امر مهم تاکید کرد و گفت: همه وظیفه داریم مصادیق انتخاب اصلح را از توصیه ها و معیارهایی که امام و مقام معظم رهبری تعیین کرده اند در نظر بگیریم و همواره به تکلیف عمل نمائیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سفرش به شهرستان گیلانغرب، در نشست فصلی ائمه جمعه استان که در گیلانغرب برگزارشد، حضور یافت.

گفتنی است؛ بهره برداری از دو طرح استادسرای حوزه علمیه مطلع الفجر که در مساحت 360 مترمربع و در 3 طبقه بنا شده، و همچنین، حوزه علمیه خواهران الزهراء که در 3 طبقه و در مساحت هزار و 400 مترمربع ساخته شده، باحضور آیت الله علماء آغاز شد.

برای احداث این طرح ها، از محل اعتبارات سفررهبر معظم انقلاب و منابع حوزه های علمیه روی هم، 23 میلیارد ریال هزینه شده است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.