عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی گفت: افزایش ارتقای یادگیری با رفع خستگی از اهداف آموزشی در کلاس‌های ارگونومی است.

ساخت کلاس ارگونومی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی
فرهاد طباطبایی قومشه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در بحث آموزش که از عوامل توسعه یافته کشور محسوب می‌شود یک سری‌ فاکتورهای لحاظ می‌شود و در فرآیند یادگیری موثر است و باید در کلاس‌های درسی اجرا شود.
 
وی گفت: در کلاس‌های ارگونومی فرآیند آموزشی و ارزشیابی در تمامی ارکان کلاس مانند تخته وایت برد، محیط فیزیکی کلاس و سایر موارد نهادینه می‌شود تا با کاهش استرس دانشجویان راندمان یادگیری و تمرکز افزایش یابد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: در ساخت اولین کلاس ارگونومی با توزیع پرسش نامه شاهد اختلاف معناداری در آموزش کلاس درس عادی بودیم.
 
طباطبایی تصریح کرد: ما باید نمود ارگونومی را در ابعاد مختلف در مدارس، مراکز علمی پژوهشی و سایر نهادهای علمی نهادینه  کنیم و گفتمان ارتقای آموزش در کلاس‌های ارگونومی به گوش متولیان آموزش برسانیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در زمینه علم ارگونومی پیشتاز است و امیدواریم مسائل علمی ارگونومی با کاربردی شدن به تمام محیط‌های آموزشی جهت‌دهی خاصی داشته باشد.
 
وی گفت: در حال حاضر کلاس ارگونومی در حوزه آموزش به صورت پایلوت بوده و از آنجایی که نباید بگذاریم علوم دانشگاهی در متون درسی باقی بماند باید ارگونومی و سایر رشته‌های کاربردی را در جای خود معرفی و نهادینه کنیم.
 
طباطبایی یادآور شد: برخی ابعاد ارگونومی باید در فرهنگ کشور و در معماری فضای دینی مثل حوزه‌ها و سایر اماکن دیده شود و امیدواریم با هدف ارتقای آموزش بتوانیم کاربردهای ارگونومی را در تمام عرصه‌های آموزشی ببینم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.