وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با کرزای دیدار کرد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
 
ظریف در اولین دیدار خود در سفر یکروزه‌اش به افغانستان با صلاح الدین ربانی همتای افغان گفت: اقدامات تروریستی اخیر علیه مردم افغانستان را محکوم کرده و با خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم.

ظریف اضافه کرد: ما و افغانستان در منطقه خطرناکی حضور داریم که به دلیل حرکت بیگانگان دست خوش حرکت های افراطی شده و همچنان تلاش هایی برای این اقدامات در حال صورت گیری است. اما این خشونت ها دامن گیر کسانی می شود که به این خشونت ها دامن زدند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: ایران و افغانستان زمینه مشترک همکاری زیادی دارند، برای مبارزه با قاچاق انسان، ترور، تروریسم، مواد مخدر از طریق پول های کثیف می توانیم همکاری کنیم که به نفع مردم دوکشور است.

وی تاکید کرد: برای همکاری در حوزه اقتصاد، ترانزیت، حمل و نقل و تقویت زیرساخت های افغانستان آمادگی داریم تا در کنار مردم این کشور همسایه باشیم. 
 
ظریف در ادامه برنامه‌های رسمی خود در افغانستان با اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
 

 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در دیدار با عبدالله عبدالله با اشاره به اینکه حدود ٣ ميليون افغانی به طور قانونی و حتی غير قانونی در ايران زندگی می کنند بیان داشت: جمهوری اسلامی ايران امكانات خوبی برای آوارگان و مهاجران افغانی ايجاد كرده و لازم است وضعيت مهاجران غير قانونی تبديل به وضعيت قانونی شود.
 
 ظریف دردیدار با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز درباره مناسبات دو کشور، راه های توسعه و گسترش همکاری ها و مسائل مشترک از جمله مبارزه با تروریست تبادل گفتگو کرد.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار