خشک شدن سریع بدون هیچ ترک خوردگی و یا تغییر شکلی تنها بخشی از مزایای استفاده از این ماده شیمیایی است.

این ماده ساختمانی معجزه می کند+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات ساختمان سازی طی سالیان گذشته سرعتی چشمگیر پیدا کرده است، حالا دیگر با ورود اشکال مختلف و جدید به صنعت ساخت و ساز، تکنولوژی مواد و مصالح را به سمت مقاومت بالا و حجم کمتر وسرعت عمل بالا برده است.
 
فیلم زیر معرفی یکی از همین مواد است؛ فوم پلی اورتان، عایقی که نخستین بار در سال  1940 در هواپیما بکار گرفته شد و 30 سال بعد به عنوان عایق حرارتی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت، ماده ای که به گفته کارشناسان عملکرد آن تا 50 درصد بهتر از مواد سنتی گذشته است. ضد کپک و رطوبت بودن، حفظ درجه ساختمان و کنترل رطوبت، کاهش سرو صدا تنها برخی از ویژگی های فوم های پلی اورتان است.
 
 
سقف، کف، درزها، منافذ، دیوارهای خارجی، لوله های آبگرم تماما بوسیله این فوم پوشیده شده و عایق بندی می شوند.ساختار تشکیل دهنده اصلی این فوم از رزین و مواد شیمیایی مانند پلی اورتان و ایزوسیانات ها است، پس از گذشت چند ثانیه از افشانه فوم  روی سطح  مورد نظر، گسترش و افزایش حجم در حین خشک شدن اتفاق  می افتد،
 
به گفته کارشناسان عدم جذب در محیط زیست و چرخه بازیافت به مدت 400 سال از معایب اصلی استفاده از این ماده است. فیلم زیر روش استفاده از فوم پلی اورتان را در عایق بندی ساختمان نشان می دهد.
 
 
 
 
برای دانلود اینجا کلیک کنید
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای بابا زودتر این مطلب رو میزاشتید برای فناوری نوین ارائه میدادم ترم تموم شد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای بابا زودتر این مطلب رو میزاشتید برای فناوری نوین ارائه میدادم ترم تموم شد دیگه