طلاق عاطفی زوج ها به عنوان یک زنگ خطر است وباید برای پیشگیری از تبعات و مسایل آن برنامه ریزی خاصی انجام شود.

امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: نتیجه مداخلات انجام شده توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده در سال 1395 طی برگزاری 1043 جلسه مداخله روان شناسی ، مددکاری ، حقوقی و 21 درصد موارد ارجاعی منجر به سازش شده است.

 عضدزاده افزود : مرکز مداخله دربحران فردی، خانوادگی و اجتماعی در تاریخ 20/12/1391 با هدف کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق ، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن تشکیل گردیده و پرونده های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش داده است . 

 رئیس اداره بهزیستی بیان داشت : در واقع این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص ، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی، خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره  به بررسی اختلالات عاطفی - شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین در آستانه طلاق را در رفع اختلالات و حل مشکلات میان آنهایاری نموده است. 

عضدزاده ادامه داد: این مرکز تا حد امکان زمینه های سازش ، حفظ و انسجام خانواده را فراهم می کند و در صورتی که طلاق تنها راه تامین سلامت و امنیت روانی افراد خانواده باشد به منظور کاهش آسیب های ناشی از طلاق ، توصیه ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با ارتباط صحیح با فرزندان ، ضرورت تداوم ارتباط والدین و فرزندان به آنان ارائه می دهد.

وی افزود: بیشتر پرونده های ارجاعی به اورژانس اجتماعی، در گروه سنی 20 تا 30 سال است و عمده دلایل زوج ها برای طلاق خیانت ، اعتیاد ، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی  است.

 وی بیان کرد: طلاق عاطفی زوج ها نیز به عنوان یک زنگ خطر است، که می بایستی برای پیشگیری از تبعات و مسایل آن برنامه ریزی خاصی انجام شود .

رئیس اداره بهزیستی اردکان  به نقش اثر گذار آموزش مهارت های زندگی در استحکام و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اختلافات در زندگی زوجین ، ناشی از نداشتن مهارت های زندگی است و چنانچه بتوان آموزش مهارت های زندگی را در مقاطع مختلف الزامی کرد .

وی گفت: بدون تردید در کاهش اختلافات زوجین و نیز کاهش آمار طلاق گام اساسی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.