یزد؛

رشد ۱۰ درصدی طلاق در سال در یک سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان ثبت یکهزار و ۶۳۸ واقعه طلاق در سال ۹۵ در این استان گفت: این رویداد تلخ نسبت به سال ۹۴، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رشد ۱۰ درصدی طلاق در سال در یک سال گذشته.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید‌محمد طباطبایی افزود: متوسط سن طلاق در مردان و زنان بترتیب 35.9 و 31 سال بوده است.
وی نسبت ازدواج به طلاق در استان یزد را پنج به یک و در کشور چهار به یک اعلام کرد و ادامه داد: به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک طلاق به ثبت رسیده است.

این مسئول همچنین با بیان کاهش سه درصدی سنت حسنه ازدواج در استان یزد اضافه کرد: هشت هزار و 555 زوج درسال گذشته به خانه بخت رفته اند که متوسط سن مردان 26.4 سال و متوسط سن زنان 21.7 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه ولادت در این استان در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است گفت: 25 هزار و 480 نوزاد در سال 95 در استان یزد متولد شده اند.

طباطبایی با بیان اینکه از مجموع ولادت های ثبت شده 13 هزار و 70 نوزاد پسر و 12هزار و 410 نوزاد نیز دختر بوده افزود: به ازای تولد هر یکصد دختر 105 پسر متولد شده است.

وی، امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد طاها، محمد، علیرضا و محمدحسین را 10 اسم نخست انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، حلما، یسنا ، فاطمه زهرا، ثنا و رقیه را هم به عنوان 10 اسم نخست انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: 23 درصد اسامی دختران، فاطمه و زهرا ، 15 درصد نام های پسران علی و 28 درصد اسامی نوزادان پسر محمد انتخاب شده است.

طباطبایی با اعلام ثبت 99/9 درصدی رویداد ولادت در استان از جایگاه دومی یزد در کشور خبر داد و افزود: نرخ ولادت در استان یزد 24 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان افزایش 1.5 درصدی فوت در استان اظهار کرد: چهار هزار و 540 نفر در سال 95 فوت کرده‌ اند که بطور متوسط روزانه نام 12 نفر متوفی در این اداره ثبت شده است.

وی افزود: به ازای فوت هر یکصد زن، وفات 104 مرد به ثبت رسیده است. 
وی همچنین از رتبه نخست استان یزد در ثبت به روز وفات در کشور خبر داد و گفت: 99.8 درصد از این رویداد تلخ در مهلت قانونی 10 روزه اعلام و ثبت شده است. 

انتهای پیام/ص
برچسب ها: طلاق ، رشد ، استان یزد ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.