فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت:تعداد دو نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری در بخش زرین آباد شهرستان دهلران دستگیر شدند.

دو نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری در ایلام دستگیر شدند   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ سیدحسین محمدی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،صنایع‌ دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در پی گشت های نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی بخش زرین آباد و با همکاری ماموران انتظامی و پایگاه حفاظتی بخش میمه، بامداد روز گذشته تعداد دو نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری دستگیر و خودرو آنان نیز توقیف شد.

 محمدی افزود: از متهمان یک دستگاه فلزیاب ، یکدستگاه ردیاب وخودرو نیز کشف و ضبط شد و برای سیر مراحل قضایی این پرونده در دستور کار ماموران نیروی انتظامی و مرجع قضایی قرار دارد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی متعلق به عموم مردم و همه نسل ها است، بنابراین صیانت از آن تکلیف همگانی است و اسناد مشهود تمدن همین بناها و آثار فاخر ملی کشور است که بخشی از هویت و افتخارات تاریخی این سرزمین کهن است.

انتهای پیام/با

 

دستگیری حفاران غیرمجاز در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.