فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان سیروان با همکاری و تلاش عوامل بسیج استان خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز در سیروان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; سرهنگ علی احمدبیگی بیان کرد : طی عملیاتی با همکاری و تلاش عوامل بسیج سپاه استان یک باند حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی حین حفاری در حوزه شهرستان سیروان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهارکرد: در این عملیات تعداد ۶ نفر از متهمان دستگیر و چندین قبضه سلاح کمری، جنگی و شکاری به همراه مقادیر زیادی ابزار وادوات حفاری از آنان کشف و ضبط و یک دستگاه خودرو مربوطه نیز توقیف شد.

سرهنگ احمدبیگی با قدردانی از همکاری عزیزان بسیج و سپاه استان،افزود: میراث فرهنگی ارث گذشتگان نیست بلکه امانت آیندگان است و صیانت از آن تکلیف و مطالبه همگان است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: افراد فرصت طلب و سابقه داری که به دنبال تخریب آثار تاریخی و فرهنگی هستند تحت تعقیب و مجازات قضایی قرار خواهند گرفت و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان مصمم است با همکاری همه ظرفیت های اجتماعی، امنیتی و قضایی در استان با مجرمان که به هویت ملی و تاریخی کشور تعرض می کنند قاطعانه برخورد کند.

انتهای پیام/ د

دستگیری باند حفاران غیر مجاز در شهرستان سیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.