معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با اشاره به انتظاراتی که از ستاد ملی «تبریز 2018» مطرح می‌شود گفت: سیاست‌گذاری‌ها و وظایف کلی تبریز 2018، در مصوبه، مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز 2018» با بیان این مطلب گفت: برنامه‌های گردشگری تبریز در سال 2018 باید از ابتدا مشخص باشند و بنا به این برنامه‌ها زیربناهای مورد نیاز آماده شوند و هماهنگی بین‌دستگاهی صورت بگیرد تا بتوانیم این برنامه‌ها را به‌صورت منسجم و یکپارچه به‌اجرا درآوریم.
 
معاون رئیس‌جمهور، دلیل حضور دستگاه‌های مختلف در ستاد ملی و ستاد استانی را کمک گرفتن از تجمیع برنامه پیشنهادی همه دستگاه‌ها برای به‌ ثمر نشستن این رویداد فرهنگی عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها مربوط به استان یا دستگاه خاصی نیست، بلکه مربوط به کل کشور است تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری ایران را به جهان اسلام و دنیا معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: اگرچه این رویداد به‌نام «تبریز 2018» رقم خورده، اما اعتباری برای گردشگری ایران است؛ هر اندازه که برنامه‌های مربوط به این رویداد با قدرت و کیفیت بهتری اجرا شود، می‌توانیم ظرفیت‌های گردشگری ایران را بهتر به جهان اسلام و دنیا معرفی کنیم. باید بتوانیم در اجلاس‌های آینده از این ظرفیت‌ها برای سایر شهرهای کشور هم بهره بگیریم.
 
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اشاره به اینکه هر چه این رویدادها بهتر برگزار شود افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد بحث تعامل بین سمن‌ها و بخش خصوصی با بخش دولتی است و اینکه چگونه باید برای استفاده از سمن‌ها و تشکل‌ها و مشارکت دادن آنها برنامه‌ریزی کنیم.
 
احمدی‌پور، چگونگی کیفیت فعالیت‌ها، پیش‌بینی اعتبارات و جز آن را از دیگر اهداف این جلسه برشمرد و گفت: به دستگاه‌ها در سطح استان آذربایجان‌شرقی این فرصت داده شده که از 10 درصد جابه‌جایی اعتبارات برای پیش‌برد برنامه‌های مرتبط با رویداد تبریز 2018 استفاده کنند.
 
معاون رئیس‌جمهور متذکر شد: باید برنامه‌ها با برش شهرستانی و زمانی ارائه شوند و در این برش‌ها اقدامات و آماده‌سازی‌هایی که موردنیاز است مشخص باشند؛ همچنین باید روشن شود که چه برنامه‌هایی قرار است اجرا شوند. این برنامه‌ها باید کل سال 2018 را پوشش دهند.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اشکالی که در برنامه «مشهد 2017» وجود داشت این بود که در چند رویداد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خلاصه شد، درحالی‌که سایر کشور برای روزبه‌روز چنین رویدادهایی برنامه دارند تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.
 
احمدی‌پور گفت:  باید با بررسی برنامه‌ها و اقدامات سایر کشورها که چنین پایتخت‌هایی دارند بتوانیم از تمام امکانات ظرفیت‌های «تبریز 2018» استفاده کنیم تا یک گام جلوتر از آنها حرکت کنیم.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار