شکایت 4 ایالت آمریکا از دولت ترامپ بخاطر اقدام مستبدانه‌اش

ایالت‌های کالیفرنیا، نیومکزیکو، نیویورک و واشنگتن از اقدام دولت آمریکا در واگذاری زمین‌های دولتی به شرکت‌های معدنی شکایت کردند و آن را مغایر قوانین دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، باب فرگوسن، دادستان ایالت واشنگتن، گفت چهار ایالت آمریکا از دولت دونالد ترامپ به سبب تصمیم دولت وی برای واگذاری زمین‌های دولتی به شرکت‌های معدنی شکایت کرده‌اند. 

در بیانیه‌ای که دفتر دادستان ایالت واشنگتن منتشر کرد آمده است: «این شکایت که روز سه شنبه به صورت مشترک از سوی ایالت‌های کالیفرنیا، نیومکزیکو، نیویورک و واشنگتن در دادگاه منطقه‌ای مونتانا تنظیم شد از دادگاه‌ها می‌خواهد اعلام کنند که اقدام دولت فدرال خودپسندانه، مستبدانه و مغایر با قانون بود. (دولت فدرال) از قدرت تصمیم‌گیری خود سوء استفاده کرد و نتوانست از روال قانونی تبعیت کند.»

بر اساس این بیانیه، فرگوسن روز سه‌شنبه این شکایت را علیه وزارت کشور و نیز اداره مدیریت اراضی آمریکا در واکنش به تصمیم دولت این کشور برای اجاره زمین‌های دولتی به شرکت‌های معدنی تنظیم کرد. این ایالت‌ها به دنبال دستور توقف برنامه دولت فدرال در زمینه اجاره زمین های دولتی به شرکت‌های معدنی تا زمان کامل شدن مطالعات مربوط به بررسی تاثیرات زیست محیطی آن بر اساس قانون هستند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برخی از اقدامات و قوانین مربوط به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور، را در زمینه آب و هوا و محیط زیست ملغی کرده است.

وی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال قبل وعده داده بود مشاغل بخش معدن را بار دیگر احیا و از این طریق، این صنعت رو به افول را زنده خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار