در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 81 هزار و 950 نفر بی سواد در استان شناسایی شده است و از این تعداد تاکنون 54 هزار و 479 نفر کارنامه قبولی دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی در شورای اداری آذربایجان غربی افزود: در سال 92 افزون بر 183 هزار بی سواد در استان وجود داشت که این رقم در سال 95 به 127 هزار و 235 نفر کاهش یافته است.

فریدون سیدمصطفوی، ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به ریشه کنی بی سوادی در جامعه دارد تا از آسیب های ناشی از بی سوادی جلوگیری کند.

وی با اشاره به وضعیت کلاس های درسی استان افزود: برای نزدیک شدن به وضع مطلوب و ایده‌آل کشوری در تراکم کلاسی باید پنج هزار کلاس به کلاس های درسی اذربایجان غربی اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد پژوهش سراهای استان از 9 واحد به 17 واحد پژوهشی افزایش یافته و سه پژوهش سرای دیگر تا شهریور سال جاری به این تعداد اضافه می شود.

سید مصطفوی بیان کرد: برای اولین بار با حمایت های دولت تدبیر و امید تمامی مطالبات بازنشستگان استان در سال 95 به میزان یک هزار و 350 میلیارد ریال طی روزهای اخیر به حسابشان واریز شده است.

وی افزود: در هفته معلم سال جاری نیز از 589 معلم منتخب استانی تجلیل شد و این نشان از توجه دولت به حرمت و جایگاه معلم و تکریم آنان است.

دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات عدیده مالی هزینه های هنگفتی برای طرح مبارزه با بی سوادی و سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل از ابتدای فعالیت دولت صرف کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.