سنندج؛

تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی سنندج به صورت رسمی آغازشد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان سنندج گفت: با اعلام اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر سنندج، تبلیغات به صورت رسمی آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛موحد امان‌اللهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به خاتمه یافتن مدت زمان بررسی اعتراضات در هیأت عالی نظارت استان گفت: 192 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج تایید صلاحیت شدند و اعتراض تعداد 31 نفر که در مراحل قبل در هیات ‌های اجرایی و نظارت شهرستان صلاحیت آنها احراز نشده بود مورد قبول واقع نشد.

وی افزود: در چهار روز گذشته با ثبت انصراف سه نفر از نامزدها، آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده به 189 نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: در آخرین لحظات قبل از اعلان رسمی اسامی نامزدها، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اعلام قبول اعتراض 2 نفر از جمع 31 نفر ردصلاحیت‌ شده، آمار نهایی نامزدهای حاضر در رقابت به 191 نفر رسید.
وی اظهار کرد: از ساعت 24 چهارشنبه شب تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج به صورت رسمی آغاز شده است و تبلیغات تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد و محدودیتی برای انصراف نامزدها هم تا یک روز قبل از رای گیری وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات شورای شهر سنندج به صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود گفت: رای دهندگان در روز اخذ رأی تنها بر اساس کد نامزد می‌توانند به نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
وی با اشاره به اجرای ماده 51 قانون انتخابات و ماده 56 آیین نامه اجرایی گفت: طبق این قانون به آگاهی شهروندان حوزه انتخابی سنندج می رساند که پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود .
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر 9 نفر است ، رأی دهندگان در روز اخذرأی فقط اسامی تعداد حداکثر 9 نفر را می توانند در برگ رأی بنویسند.
هیأت اجرایی شهرستان مستقر در فرمانداری سنندج در اجرای ماده 52 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ انتشار این آگهی تا 2 روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی ، آماده دریافت شکایات انتخاباتی است.
شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که به استناد تبصره یک ذیل ماده 70 آیین نامه اجرایی، مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، نشانی محل کار یا سکونت شاکی یا شاکیان را داشته باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.