به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای تجارت برخی از شرکتها (خطوط هواپمایی) با سازندگان هواپیما مثل بوئینگ و ایرباس قراردهایی به منظور خرید فروندهایی جدید هواپیما میکنند و از زمان عقد قرار داد تا 4 سال باید منتظر ساخت کامل و تحویل مدل هواپیماهای مورد نظر خود باشند اما ممکن است این شرکتها پس از چندی از عقد قرارداد به دلایل مالی و ... این قرارد داد را لغو کنند.
بعد از لغو قرار داد بین خطوط هواپیمایی و شرکتهای تولید کننده هواپیما، خطور هوایی باید به تولید کنندگان هواپیما مبلغی را به عنوان خسارت بپردازند. شرکتهای سازنده هواپیما دیگر هواپیمای نیمه ساخته را از هم باز نمیکنند و این هواپیما را به صورت کامل تولید و تست میکنند و منتظر میشوند تا شرکت دیگری این هواپیما را از آنها خریداری کند.
در واقع هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران قبلا توسط شرکتهای دیگری در مناطق مختلف جهان به شرکتهایی تولید کننده هواپیما سفارش داده شدند و ایران نیز توانست برخی از این هواپیماها را خریداری کند چرا که آنها در خط تولید آماده ارسال بودند و در نهایت ورود هواپیماهای جدید یا به اصطلاح برخی از افراد "هواپیمای مرجوعی"بسیار مثبت است چرا که باعث شد تا خطوط هواپیمایی ایران با هواپیمای جدید، سریعتر ایمن و نوسازی شود.
منبع: خبرآنلاین
انتهای پیام/