رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۱ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده دراین همایش احیا دریاچه ارومیه با اشاره به روند خشک شدن دریاچه ارومیه واقدامات دولت یازدهم گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی‌ترین شعارهای دکتر روحانی درسال ۹۲ بود که بعد از انتخابات بسرعت اجرایی و پیگیری شد.

کریم زاده افزود: در طی سه سال گذشته تجهیزنزدیک به ۱۱ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای ۴۱۴ کیلومتر انتقال آب با لوله از جمله اقدامات انجام شده در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی است که از این طریق در حدود ۶۷ میلییون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در زمینه احیای دریاچه ارومیه نباید از ظرفیت وتوان تشکل‌های مردمی و نهادهای مدنی غافل بود باید از این ظرفیت بخوبی استفاده نمود و بحث فرهنگ سازی باید حتما پیگیری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پروسه احیای دریاچه ارومیه به یک آزمون بین المللی جهت سنجش توان و قدرت کشور در مقابله با بحران‌های طبیعی از سوی برخی کشور‌ها تبدیل شده بود که الحمدالله با کار جهادی و بموقع دولت تدبیر وامید تا به امروز از این آزمون سربلند بیرون آمده ایم.

وی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن طرح احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت تدبیر وامید اقدامات خوبی در شهرستان شاهین دژپیگیری وانجام گرفته که آبیاری قطره‌ای نمودن اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف در بخش شرب و کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، پر کردن چاه‌های غیر مجاز کشاورزی و پیگیری برنامه‌های فرهنگی از جمله این برنامه‌ها بوده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.