استاد زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه ایلام گفت:زلزله قابل پیش بینی نیست اما امکان وقوع زمین لرزه با ریشتر بالاتر در استان وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

امکان وقوع زمین لرزه با ریشتر بالاتر در استان وجود ندارد به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلامحاجی کریمی استاد زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه ایلام گفت: امکان وقوع زمین لرزه با ریشتر بالاتر در استان وجود ندارد .

 کریمی با اشاره به زلزله های اتقاق افتاده سالهای گذشته در بم و سرپل ادامه داد:شروع سرما آغازی برای وقوع زلزله است که باید بر روی این تئوری بشتر مطالعه شود.

وی افزود:تا کنون هیچ دو زلزله ای بزرگی نزدیک به هم از نظر زمانی در ایران و هیچ جای جهان مشاهده نکردیم ، بنابراین جای نگرانی برای وقوع زلزله بزرگتری برای منطقه غرب کشور و ایلام نیست.

کریمی عنوان کرد:لرزه های کوچک را باید به فال نیک بگیریم ، چون انرژی که قرار است در این گسل ها ذخیره و سبب زلزله ها بزرگ تر شود به تدریج در حال تخلیه شدن است.

وی یادآورشد:هروقت احساس زمین لرزه کردید چون احتمال می رود پیش لرزه زلزله بزرگتری باشد مردم لطفا به مدت یک تا دوساعت در فضای باز قرار بگیرید و این به منزله ترک شهر نیست و در جایی قرار بگیرید که امکان سقوط مصالح و ایجاد خسارت جانی نداشته باشد.

انتهای پیام/ د

زلزله در ایلام

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.