همدان؛

جذب 4 هزار و 500 ميلیارد تومان از مشارکت‌‌هاي مردمی

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور از 4 هزار و 500 ميلیارد تومان جذب مشارکت‌های مردمی در کشور خبر داد.

جذب 4 هزار و 500 ميلیارد تومان از مشارکت‌‌هاي مردمی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید محمد طباطبایی در آئین افتتاح خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بنیاد مرحوم فرشچیان گفت: آنچه مهم بوده این است که باید دید کار خیر چگونه شکل می‌گیرد و چگونه ماندگار است.

وی با بیان اینکه اینکه هر لحظه شاهد نیت‌های خیر مرحوم فرشچیان بودم که به پشیبانی همسرش چنین آثار خیری را برجای گذاشت افزود: مهمتر این بوده که فرزندان آن مرحوم کارهای آنها را پیش می‌برند و منشأ خیر هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه این کار بسیار مهم است اظهار داشت: در امر پیشگیری بنا به توصیه مقام معظم رهبری مسائل سخت‌افزاری هشت سال پیش آغاز شده و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان جذب مشارکت‌های مردمی صورت گرفته است، گفت: در چند سال اخیر به جای اینکه به افزایش تخت بیمارستانی فکر کنیم به موضوع پیشگیری توجه خاصی کرده‌ایم.

طباطبایی با بیان اینکه اخیراً برای اینکه ایرانی عاری از ناشنوا داشته باشیم بنیاد بخشش آغاز به کار کرده است بیان کرد: در حال حاضر از تمام ملت ایران خواهش می‌کنم کودکانی که زیر پنج سال و ناشنوا هستند را به این کانون معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که تمام این افراد را شناسایی کنیم، افزود: در رابطه با طب سنتی نیز اقداماتی در حال انجام است که بتوان وضعیت موجود را سروسامان داد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت نه تنها در بخش درمان بلکه در حوزه بهداشت و پیشگیری اقدامات خوبی خوبی انجام شده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار با اشاره به اینکه در سال 57 امید به زندگی 57 سال بود که اکنون به 76 سال رسیده است، گفت: در سنجش سرمایه‌ای کشور طبق نظرسنجی از مردم دو شاخص احساس امنیت و مولفه طرح تحول نظام سلامت که توانسته بار بزرگی از مردم بردارد، بالا بوده است.

وی با بیان اینکه خواسته مقام معظم رهبری کاهش دغدغه بیماران بود که با اجرای طرح تحول سلامت محقق شد، افزود: رویکرد خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه خوب بوده که می‌توان به موضوع کاهش هزینه‌های درمان بیماران اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد از 9 تشکل به 24 تشکل افزایش یافته است، افزود: در این زمینه حرکت‌های خوبی در استان شکل گرفته و این امر باعث کاهش نرخ رشد طلاق شده است.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.