شهردار تبریز با اشاره به ضرورت تحکیم پیوند شهر با حوزه‌های تجاری و بازرگانی، گفت: باید نگاه واقع‌گرایانه به شهر داشته‌باشیم و اهداف شهر را با در نظر داشتن اولویت‌های حوزه اقتصاد ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی شهردار تبریز در اولین نشست مشترک هم‌اندیشی اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شمال‌غرب کشور گفت: پس از گذشت بیش از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی، با تاکیدات مستمر و به‌حق رهبر معظم انقلاب، حوزه اقتصاد به عنوان ریشه اصلی مشکلات و موانع کشور شناخته‌شده‌است؛ نقش مسائل شهری به خصوص در حوزه گردشگری، در همین راستا حایز اهمیت است.
 
وی اضافه کرد: «تجارت گردشگری» از پویاترین راهکارهای تجاری و بازرگانی است که به صورت مستقیم مباحث فرهنگی را پشتیبانی می کند؛ معتقدم «تبریز ۲۰۱۸» بدون این‌که محدود به جغرافیای تبریز و آذربایجان‌شرقی باشد، می‌تواند تجارت گردشگری را در استان‌های شمال‌غرب تبریز فعال‌تر کند.
 
شهردار تبریز با تاکید بر این‌که اولویت همه ما در وهله اول منافع ملی کشور است، اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ محدود به تبریز نیست و اهداف گردشگری استان‌های پیرامون را نیز می‌تواند پوشش دهد.
 
نجفی با اشاره به سهم تولید ناخاصل ملی در شمال‌غرب کشور گفت: باید تولید پایدار داشته باشیم؛ در این صورت، تولید کالا و خدمات در کنار هم مشکل اقتصاد کشور را حل خواهد کرد.
 
وی از آمادگی شهرداری تبریز برای میزبانی گردهمایی بزرگ تورهای گردشگری شمال‌غرب کشور خبر داد و افزود: در صورت هم‌افزایی و اشتراک تجارب اجرایی شهرها و استان‌های شمال غرب کشور، نقش استراتژیک این منطقه، اهداف ملی را به خوبی پشتیبانی‌ خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.