مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی در ایلام نیازمند بروزرسانی است.

تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی نیازمند بروزرسانی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مازیار سلیمان نژاد بیان کرد: به دلیل نوع خاص توپوگرافی ایلام در صورت وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده مهاران به سختی انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته با انجام اقدامات مناسب میزان وقوع حریق در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و حفاظت شده استان کاهش چشمگیر داشت، اظهارکرد: هدف ما کاهش میزان آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف و عرصه‌های طبیعی است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآورشد: سال گذشته میزان وقوع حریق در استان ایلام نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸۰ درصد کاهش را داشت.
 
وی افزود: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و مردم در راستای کاهش میزان آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها و مراتع و مناطق حفاظت شده استفاده کرد.
 
سلیمان نژاد تاکیدکرد: به استان ایلام تجهیزاتی برای مقابله با آتش سوزی و مهاران اختصاص یافته که باید این تجهیزات به روزرسانی شوند.
 
وی عنوان کرد: در حوزه انجمن‌های مردم نهاد تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای این سازمان‌ها در حوزه‌های محیط زیستی آموزش‌های لازم برای مقابله و مهار آتش سوزی را فرا گرفته‌اند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: امسال نیز کانون‌های بحرانی وقوع حریق شناسایی شده است و از مردم می‌خواهیم که برای کاهش آتش سوزی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.