نشست همایش علمی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضیدان شاعر با حضور اندیشمندان، خیام شناسان و مسئولین در سالن همایش شهید عابدی فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد.

نشست همایش علمی خیام در نیشابور برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سعیدشیبانی معاون استاندار و فرماندار نیشابور در این نشست علمی گفت: چنین نشستی برای گردهمایی دوستداران خیام نیشابوری و علما در این زمینه، فرصت ارزشمندی است.

وی افزود: برگزاری چنین نشست هایی مجاهدت علمی، تداوم و پویایی تاریخی را برای کشور عزیزمان حفظ خواهد کرد و پیام این پویایی را به اقصی نقاط کشور و جهان خواهد رساند.

فرماندار نیشابور گفت: گریز از اضطراب ها، نوعی امید به زندگی و آزادمنشی در اشعار خیام نیشابوری از جمله رموز جذابیت و خلاقیت و ماندگاری تاریخی‌ای این شاعر، فیلسوف و دانشمند بزرگ است.

سعیدشیبانی تصریح کرد: بررسی شخصیت، افکار و اندیشه فلسفی خیام نیشابوری، محرک گسترش ارزش‌های اخلاقی، انسانی، صلح و همزیستی و آرامش در سراسر جهان است؛ مولفه هایی که امروزه تمام دنیا به آن احتیاج دارد.

دکترحسن صادقی سمرجانی رییس دانشگاه نیشابور نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این گونه نشست‌های علمی احترام به مقام والای دانشمندانی، چون خیام نیشابوری، الگوسازی شخصیت‌های علمی جهت ترغیب جوانان به دانش اندوزی و پرسشگری و گسترش ابعاد شخصیت علمی خیام در سطح ملی و فراملی است.

وی افزود: در این نشست علمی خیام نگاه به بعد ریاضی که یکی از ابعاد شخصیت اوست و نیز ابعاد دیگر شخصیت ایشان نظیر نگاه فلسفی این دانشمند بزرگ نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس دانشگاه نیشابور گفت: از بنیان گذاران روز ملی خیام و تلاش آنان سپاسگزاریم و آمادگی دانشگاه نیشابور را جهت برپایی دبیرخانه دائمی ستاد جایزه خیام اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام//ح.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.