استاندار اردبیل گفت: دانشگاه ها نقش علمی و عملی خود را در راستای تحقق مطلوب شعار سال ایفا نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در ششمین نشست با استادان دانشگاه های استان که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد افزود : دانشگاه ها باید مستمرا به تولید دانش بپردازند و برای رفع مسائل مهم روز مانند مشکلات مسکن مهر و یا شناساندن موضوعات اساسی نظیر اقتصاد ورزش و... راه کارهای علمی ارائه دهند.

وی ادامه داد: انتظار می رود استادان رشته مدیریت، کلینیک مدیریتی برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی ایجاد کنند.

استاندار اردبیل گفت: درمدت سه ونیم سال گذشته مایل بودیم ازاعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر در مدیریت دستگاه های اجرایی استفاده کنیم ولی برخی وزارت خانه ها ترجیح می دهند خود از نیروهای خودشان استفاده نمایند.

خدابخش بیان نمود: با تصویب درمجلس شورای اسلامی و هیات وزیران، می توانیم یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه های اجرایی را در اختیار دانشگاه ها قراردهیم.

وی با تاکید بر این که استان اردبیل در راستای گردشگری و کشاورزی، ظرفیت های فراوانی دارد اظهار کرد: اگر به دنبال رونق صنعت گردشگری هستیم، باید متوجه باشیم که گردشگری مفهوم اقتصادی دارد و سپس توسعه آن را دنبال کنیم.

خدابخش در قسمت دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات والیبال امیدهای آسیا در اردبیل اشاره و تصریح نمود:حضور پرشورتماشاگران و پاک سازی برخی جاده ها یک روز قبل از مسابقات، ازنقاط مثبت میزبانی استان بود.

وی افزود:به دنبال برگزاری مطلوب این رقابت ها، درباره میزبانی مسابقات بسکتبال، فوتسال،هندبال و قایق رانی نیز در حال رای زنی با فدراسیون های مربوط هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.