رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری خواستار بازنگری در ماده ۱۸۵ لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم کیانی در نشست هئیت مدیره و کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شواری اسلامی، خواستار بازنگری در ماده ۱۸۵ لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه شد.

وی با اشاره به مفاد این ماده مبنی بر صدور پروانه وکالت بدون آزمون برای کارمندان بازنشسته دارای ۱۰ سال خدمت در قوه قضاییه گفت: این موضوع تا حدی مانع از اشتغال و بکارگیری وکلای جوان برای کمک به روند قضایی کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شواری اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه وکلا از بطن جامعه، در ارتباط مستقیم با مردم و مسلط به آسیب‌ها هستند گفت: تعامل کانون وکلا با نمایندگان مجلس، حل اختلافات حقوقی، جلوگیری از وقوع جرم و نهایتاً پیشرفت استان را در پی دارد.

اردشیر نوریان افزود: موارد مطروحه از جمله بازنگری در ماده ۱۸۵ لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه در چارچوب قانونی پیگیری می‌شود.

ادامه مجوز صدور پروانه وکالت از طریق قوه قضاییه در برنامه سوم توسعه، نظارت قوه قضاییه بر کانون وکلا و اجازه ثبت موسسه حقوقی به اشخاص فاقد پروانه وکالت از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست در شهرکرد بود.

بر اساس ماده ۱۸۵ لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه؛ کانون وکلای دادگستری، کانون سردفتران و دفتر یاران اسناد رسمی و مرکز امور مشاورین حقوقی و کارشناسان رسمی مکلفند برای کارمندان بازنشسته قوه که حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک حوزوی معادل آن هستند و بیش از ۱۰ سال از خدمت خود را در شعب دادسرا‌ها و دادگاه‌ها و دیگر مراجع قضایی در سمت دستیار قضایی، مدیر دفتر، کارشناس حقوقی یا امور قضایی و تقریر نویس سپری نموده اند، بدون شرکت در آزمون و بدون طی دوره کارآموزی، با رعایت سایر مقررات مربوط، حسب مورد پروانه وکالت یا سردفتری صادر نمایند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار