چهارمین همایش ملی معدن روباز در کرمان امروز با حضور جمعی از استادان از سراسر کشور و سه مهمان خارجی آغاز به کار کرد و به مدت ۴ روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر سعید کریمی نسب، رئیس این همایش گفت : اولین همایش ملی معدن روباز در سال 1380برگزار شد و هم اکنون خوشحالیم که چهارمین همایش در سال 1396در کرمان برگزار می شود.
وی افزود : امروز چهارمین ملی معادن روباز، با مشارکت دانشگاه شهید باهنر کرمان ، شرکت ملی صنایع مس ایران ، انجمن مکانیک سنگ ایران و انجمن مهندسی ایران آغاز به کارکرد.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش 142مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شد که پس از داوری ، تعداد 49 مورد برای ارائه شفاهی و تعداد 43 مورد به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
کریمی نسب گفت : امیدورایم در این همایش با بحث و تبادل نظر بتوانیم راهکارهای خوبی برای مشکلات معادن در پیش بگیریم.
حسنی، مدیر مس منطقه ای کرمان هم در این همایش گفت : در چرخه عمر معدن نیاز به تغییر رویکرد است، و معادنی که کشف می شود نباید خطرهایی را برای نسل های آینده به دنبال داشته باشد.
وی افزود : این آموزش و پژوهش های جدید با همت دانشگاهیان و حامیان صنعتی می تواند کارگشا باشد و مشکل معادن را با فناوری های جدید و با استفاده از بخش خصوصی می توان حل کرد.
حسینی نژاد ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت : کرمان استانی معدنی است و افراد زیادی در حوزه معدن ورود پیدا کردند.
وی افزود : یکی از اقدامات انجام شده در این بحث تعیین و تکلیف برای به دست آوردن اکتشافات خوب است تا بتوانیم استخراج و فراورده های خوبی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: 44درصد مس،36درصدآهن، 3درصد زغال سنگ و 5/.درصد کرومیت از ظرفیت های موجود در استان کرمان هستند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار