رییس پلیس فتا استان گفت: کاربران باید برای دریافت برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی تنها به نمونه‌های رسمی موجود در سایت‌های معتبر اعتماد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد با اعلام اینکه تلفن هوشمند به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای فعالیت‌های روزمره تبدیل شده است، گفت: این امر افزایش اپلیکیشن‌های فارسی و ایرانی برای سیستم عامل‌های موبایل بویژه اندروید و iOS، استفاده از اسمارت فون‌ها را در کشورمان کاربردی‌تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار گرایش پیدا می‌کنند.

وی هشدار داد: افزایش تقاضا برای اپلیکیشن می‌تواند بستر مناسبی برای افراد سودجو در قالب جاسوسی از کاربران از طریق ارائه برنامه‌های رایگان برای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

سرهنگ یادگارنژاد خاطر نشان کرد: برخی برنامه‌های موجود در سایت‌ها و فروشگاه‌ها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می‌گیرند.

و‌ی تصریح کرد: متوجه شدن این موضوع بسیار مشکل است، زیرا کدهای این اپلیکیشن‌ها با ترکیب میلیون‌ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل، راه را برای جاسوسی از گوشی کاربران هموار می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان افزود: موارد جاسوسی را می‌توان شامل ارسال پیامک‌های دریافتی و ارسالی کاربر بدون آنکه خود متوجه شود، ارسال عکس ها، کلیپ‌ها و فیلم های موجود در حافظه گوشی، ارسال لیست تماس‌های دریافتی و شماره مخاطبین موجود در گوشی ذکر کرد.

یادگار نژاد یادآور شد: از طرف دیگر تهدیدات امنیتی گوشی‌های همراه هوشمند بیشتر از لپ تاپ و رایانه‌های خانگی است، زیرا میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در موبایل‌های هوشمند حمل می‌کنند به مراتب بیشتر از نوت بوک و رایانه خانگی است.

سرهنگ یادگار نژاد از شهروندان خواست: فقط برنامه‌ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را دریافت و تن‌ها به نمونه‌های رسمی موجود در سایت‌های معتبر اعتماد کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار