وزیر دارایی انگلیس تاکید کرد این کشور از شرکای سنتی چین در پروژه ساخت جاده ابریشم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "فیلیپ هاموند"، وزیر دارایی انگلیس که برای شرکت در نشست "یک کمربند- یک جاده" به پکن سفر کرده است، با حضور در این نشست تاکید کرد لندن در تکمیل پروژه جاده ابریشم با چین مشارکت خواهد داشت.

هاموند اظهار داشت لندن همزمان با خروج از اتحادیه اروپا، به دنبال تحکیم روابط تجاری با دیگر کشورها به ویژه چین است.

وزیر دارایی انگلیس، کشورش را یکی از شرکای اصلی پکن در پروژه جاده ابریشم معرفی کرد و گفت: انگلیس در عین حال که از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، همچنان از گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف جهان حمایت می‌کند. هاموند تاکید کرد خروج از اتحادیه اروپا سطح مبادلات این کشور را با دنیا کمتر نخواهد کرد.

انگلیس تلاش می‌کند پس از اجرای کامل طرح برکسیت و خروج از اتحادیه اروپا با برخی کشورهای جهان که دارای اقتصاد قدرتمند هستند، مانند چین، قرارداد تجازت آزاد امضا کند.

مقامات چین نیز در ماه‌های گذشته اطمینان دادند برکسیت هیچ خللی بر روابط پکن- لندن وارد نمی‌کند. دو کشور اخیرا همکاری‌های متعددی در بخش‌های مالی با یکدیگر داشتند.

هاموند معتقد است قرار گرفتن انگلیس در امتداد غربی جاده ابریشم جدید، موجب شده این کشور به یک شریک مهم برای چین تبدیل شود. وی در ادامه افزود: لندن سابقه‌ای طولانی در دفاع از تجارت آزاد دارد. انگلیس می‌تواند شریک خوبی در اجرای زیرساخت‌های این جاده میان کشورها باشد،  حمایت مالی کند و طرح‌های لازم را اجرایی سازد.  

جاده ابریشم شبکه راه‌های به‌ هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد؛ مسیری که تا سده پانزدهم میلادی به‌مدت ۱۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود. اکنون چین به همراه ۲۹ کشور جهان قصد دارد این جاده را دوباره احیا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار