رقابت های وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از فردا با روی تخته رفتن مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان آغاز می شود.

نخستین نماینده کشورمان فردا به روی تخته می رودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فردا(دوشنبه 25 اردیبهشت) از ساعت16:30 نخستین نماینده وزنه برداری کشورمان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف حریفان خود در دسته 69 کیلوگرم می رود. اولین تجربه مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم شاید سخت ترین تجربه او باشد. وزنه بردار هرمزگانی تیم ملی که روزگاری با حضور در دسته 56 کیلوگرم، در همان وزن نخست به روی تخته می رفت، حالا کیلوهای زیادی را به وزن خود افزوده تا در قامت یک وزنه بردار 69 کیلویی در رقابت های بین المللی حاضر باشد.

عسگری در 6 سال گذشته 4 بار وزن خود را عوض کرد. از 56 کیلوگرم به 62 کیلوگرم. بازگشت دوباره به دسته 56 کیلوگرم و باز دوباره رفتن به دسته 62 کیلوگرم. حالا اما پنجمین تغییر دسته، چالشی جدید برای مجید عسگری است. او باید در دسته ای عرض اندام کند که در این 20 سال اخیر نفرات سرشناش چهره هایی چون سید مهدی پانزوان، سجاد بهروزی، مرتضی رضائیان و جابر بهروزی بودند.

بهترین عناوین عسگری

مجید عسگری که این روزها 26 ساله است، اولین مدال های ارزشمند خود را در عرصه رقابت های وزنه برداری در 20 سالگی به دست آورد. سال 2011 برای او یادآور خاطرات خوبی است؛ سالی که در دسته 56 کیلوگرم نایب قهرمان بزرگسالان آسیا شد و در رقابت های جهانی جوانان نیز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
حضور در مسابقات جهانی 2013 و بازی های آسیایی 2014، اگرچه با کسب مدال برای مجید عسگری همراه نبود و دو عنوان ششمی را برایش رقم زد، اما تجربیات ارزشمندی را نصیب این وزنه بردار رودانی کرد.

عسگری سال 2015 هم دو تجربه متفاوت داشت، ابتدا کسب مدال برنز قهرمانی بزرگسالان آسیا در دسته 62 کیلوگرم و سپس حضور در مسابقات جهانی آمریکا و کسب عنوان بیست و سوم.

او در همان مسابقات قهرمانی آسیا با مهار وزنه های 130 کیلوگرم در یکضرب و 166 کیلوگرم در دوضرب، بهترین رکوردهای شخصی اش را به ثبت رساند. حالا بعد از دو سال، عسگری یک بار دیگر این فرصت را دارد تا با حضور در چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بار دیگر به عرصه رقابت های بین المللی بازگردد و در وزنی جدید عرض اندام کند.

رقابت با نایب قهرمانان المپیک

استارت لیست رقابت های دسته 69 کیلوگرم حکایت از کار دشوار مجید عسکری برای کسب مدال بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی دارد، چراکه او با رکورد ورودی 300 کیلوگرم در جایگاه هفتم است. مدعی اصلی کسب مدال طلا در این وزن "دانیار اسماعیلوف" سرشناس است که زمانی با دوبنده ترکمنستان در رقابت ها حضور داشت و بعد تغییر تابعیت خود، دوبنده تیم ملی ترکیه را پوشید. اسماعیلوف 25 ساله که سابقه دو بار حضور در رقابت های المپیک را دارد، در المپیک ریو 2016 درخشان ترین نتیجه دوران حرفه ای ورزشش را به دست آورد و با رکورد مجموع 351 کیلوگرم نایب قهرمان المپیک شد. مدال برنز رقابت های جهانی 2015 و دو طلای قهرمانی اروپا در سالهای 2015 و 2016 از دیگر عناوین ارزشمند این وزنه بردار ترکیه ای به شمار می رود.

دیگر مدعی این وزن "تریاتنوی" با سابقه است. این وزنه بردار 30 ساله اندونزیایی در کارنامه اش عناوین مهمی چون نایب قهرمانی المپیک 2012 لندن با رکورد مجموع 333 کیلوگرم، مدال برنز المپیک 2008 پکن، مدال برنز جهان در سال 2010، مدال برنز بازی های آسیایی 2010 و مدال طلای قهرمانی آسیا در سال 2009 دیده می شود.

"احمت اوکای" از ترکیه (نفر پنجم رقابت های قهرمانی اروپا 2017 با رکورد مجموع 312 کیلوگرم)، "دوستون یوکوبوف" از ازبکستان (نفر چهارم رقابت های قهرمانی آسیا 2017 با رکورد مجموع 311 کیلوگرم) و "دنی" از اندونزی (نفر ششم رقابت های قهرمانی آسیا 2016 با رکورد مجموع 314 کیلوگرم) دیگر رقبای جدی عسگری در رقابت های دسته 69 کیلوگرم بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار