مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : 36 واحد تصفیه خانه بزرگ در دولت تدبیر و امید احداث شده‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا جانباز، عصر دیروز در آیین بهره برداری از طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان گفت: یک میلیون متر مکعب در شبانه روز از طریق این تعداد تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.
به‌گفته‌وی،با درنظر گرفتن این مطلب که هر متر مکعب فاضلاب به وارد محیط زیست می‌شود بیش از 40 برابر حجم خود فضا را آلوده می‌کند مشخص می‌شو د که احداث تصفیه‌خانه ها چه حرکت بزرگی در جلوگیری از آلو دگی به وسعت زیادی از محیط  زیست است.
وی با تاکید بر اینکه 24درصد از شبکه فاضلاب کل کشور در دولت تدبیر و  امید اجراشده‌است افزود: امسال در جهت محروميت زدايي پروژه آبرسانی به 5 هزار و دویستمین روستا و جشن بهره‌مندی از آن اجرا شد.
به‌گفته‌وی،زمانیکه دولت یازدهم مستقر اعتبارات متمرکز روستایی صفر بود و اعتبار ملی نیز برای آبرسانی به روستاهای کشور وجود نداشت اما با زحمات و تلاش‌های شرکت مهندسی آبفای کشو ر و  ارتباط  با مجلس مبلغ 2 هزار میلیارد ریالی در اعتبارات ملی در سال 93 درج شد و با حمایت دولت این رقم به دو  برابر یعنی 4 هزار میلیارد ریال در سال 94 افزایش یافت.
رییس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تصریح‌کرد:اعتبارات آبرسانی
روستایی در سال 95 نیز از محل صندوق توسعه ملی به بیش از  20 هزار میلیارد ریال رسید.
جانباز کارنامه درخشان دولت  ووزارت نیرو  در بخش آب در ارائه خدمت به اقشار آسیب‌پذیر و  نیرو ی مولد در رو ستاها را تاکیدکرد و گفت: دو لت یازدهم در بحث آبرسانی به واحدهای مسکن مهر نیز خدمات شایان و آمار قابل توجهی دارد.
*آبرسانی به 700 هزار واحد مسکن مهر
وی با اشاره به آبرسانی به 700 هزار واحد مسکن مهر از یک میلیون و 100 هزار واحد
مسکونی مهر افزود:در حال حاضر بیش 140 از هزار واحد از این منازل آبرسانی شده و آماده واگذاری و بهره‌برداری است.
به‌گفته‌وی، توجه مناطق محروم در توزیع اعتبارات و جهت گیری سیاست‌های دولت از اهداف وزارت نیرو است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، توسعه فعالیت های بخش خصوصی را از دیگر اقدامات در کارنامه درخشان دولت یازدهم در اجرای اصل 144 قانون اساسی یادآورشد و گفت:ما به بخش خصوصی اعتماد کردیم و اعتماد ما هم جواب خوبی داد بطوریکه  162 قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است.
جانباز، با اشاره به اینکه 80 قرارداد سرمایه گذاری 20  هزارمیلیارد تعداد قراردادها از سال تاسیس شرکت‌های آبفا تا سال 82  بوده‌است اظهارداشت: 82 قرارداد با سرمایه گذاری بیش 50 هزار میلیارد از  سال 92 تاکنون با بخش خصوصی منعقد شده است.
وی، تبدیل آب بی کیفیت شرب به آب با کیفیت را از کارهایی دانست که با امکانات بخش خصوصی انجام شده و دولت در این زمینه هزینه نکرده است.
 
به‌گفته‌وی،یکی از دغدغه های مردم منطقه کاشان کمبود آب شرب پایدار است که  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ظرفیت خط انتقال زاینده رود به کاشان به صددر صد می رسد و بیش از سه برابر ظرفیت موجود آب به شهرستان کاشان و شهرهای در مسیر منتقل خواهدشد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شعار امسال سازمان ملل با موضوع پساب خاکستری را خاطرنشان‌کرد و گفت: هدف از این شعار استفاده مجدد پساب است که نمونه این کار در شهر نیاسر با افتتاح طرح فاضلاب آن از طریق فاینانس و ماده 56 عملیاتی شده است.
جانباز، اظهارداشت:در پساب خاکستری پساب تولید شده چند مرتبه بازچرخانی مدرن
می‌شود.
 
شایان ذ کر است: آیین بهره برداری از طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان به عنوان نخستین پروژه با مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی در هتل سبز این شهر برگزارشد.
 
این آیین با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و  معاونین وی، معاو ن استاندار و فرماندار کاشان و مسولان آبفای کاشان و  شهر نیاسر برگزارشد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار