فرماندار کوهبنان گفت: کار جمع آوری آمار بیکاران شهرستان به صورت تفکیکی انجام شده است و در این رابطه بانک اطلاعاتی جامعی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا مهدلو ، فرماندار کوهبنان با اشاره به اینکه این شهرستان بیشتر صنعتی و معدنی است و معادن جدید موجود در این شهرستان، نیاز به نیروهای جدیدی دارند که در این رابطه تفاهم نامه اشتغال منعقد می شود، گفت: زمینی نیز برای کشت و صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است که در مجاورت یک سد قرار دارد.
وی با اشاره به فعال کردن معدن چشمه پودنه، افزود: این معدن تاکنون 140 نیرو جذب کرده و به زودی 70 نیروی دیگر را نیز جذب می کند و همچنین زغالشویی بخش طغرالجرد نیز ظرفیت فعالیت سه شیفت را دارد که در این معدن نیز 50 نفر به کار گیری می شود.
مهدلو با اشاره به ایجاد زیرساخت های راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی 100 مگاواتی و تولید پلاستیک های بیولوژیک، خاطر نشان کرد: پارسال یک تن زعفران در شهرستان کوهبنان تولید شد و صنعت بسته بندی این محصول نیز در دست پیگیری است.
فرماندار کوهبنان یادآور شد: ۲۰۰ هکتار از اراضی کوهبنان به کشت زعفران اختصاص دارد که افزایش سالانه ۲۰ هکتار برنامه ریزی و در دست اجراست در صورت حمایت های بانکی، می تواند به 40 هکتار افزایش یابد.
وی بر رفع مشکلات بانکی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران ، رفع مشکلات مربوط به برق، تامین اعتبار طرح های پرورش ماهی و اختصاص اعتبارات برای طرح های بسته بندی حبوبات نیز ضروری است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار