رئیس پلیس فتا کرمان گفت : کاربران معمولی و سازمان‌ها باید به‌روزرسانی‌های ویندوز را جدی بگیرند.

باج گیری باج افزار WannaCry از سراسر جهان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان كرمان سرهنگ ستاد امين يادگار نژاد گفت: از ساعات اوليه صبح روز جمعه 22 ارديبهشت، فعالیت يك ویروس به نام WannaCry در سیستم‌های رایانه‌ای سراسر جهان افزایش پیدا کرده و این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده است.

 يادگار نژاد در اين خصوص تصريح كرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این حمله سایبری را می‌توان بزرگ‌ترین حمله آلوده‌کننده به باج افزار دانست و به نام‌های مختلفی چون Wannacryptor، Wana Drcrypt.r، Wannacry و WCRY نیز شناخته می‌شود.

وي  در خصوص کلاهبرداری صورت گرفته افزود: این باج افزار با سوءاستفاده از آسیب پذیری های ویندوز فایل های رایانه‌ای را رمزگذاری کرده و از افراد می خواهد برای باز شدن قفل این فایل ها ۳۰۰ دلار باج پرداخت کنند. طراحان باج افزار مذکور هشدار داده اند که اگر این پول ظرف یک هفته پرداخت نشود کل فایل های ذخیره شده در رایانه کاربران را پاک می کنند.

وی ادامه داد: این باج افزارها هر روز قربانی‌های زیادی را در سازمان‌ها و شبکه‌های سراسر دنیا می‌گیرند و اکنون نیز بیش از 99 کشور دنیا از جمله ایران را درگیر کرده است. منشا این باج افزار، آسیب‌پذیری موجود در سیستم عامل ویندوز است که قبلا توسط مایکروسافت مرتفع شده اما بسیاری از کاربران، آپدیت‌های مربوط را دریافت نمی‌کنند و با این مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: کاربران معمولی و سازمان‌ها باید به‌روزرسانی‌های ویندوز را جدی بگیرند و در این میان مدیران سازمان‌ها و شبکه‌ها نقش بسیار مهمی دارند تا پروتکل SMB را ببندند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت :با توجه به فعالیت Wannacrypt در ایران لازم است برای پیشگیری از آلودگی به آن، مدیران شبکه به سرعت جهت به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز و تهیه کپی پشتیبان از اطلاعات مهم خود اقدام کنند. 

رئیس پلیس فتا کرمان در پايان افزود: باج افزارها هر روز در دنیا پیشرفته تر می شوند و داستان همچنان ادامه دارد  که در این میان به روز رسانی سیستم ها، باز نکردن ایمیل های مشکوک، به روز رسانی آنتی ویروسها می تواند برای پیشگیری راهگشا باشد  و لازم است   مردم نیز نسبت به آگاهی هایی که  در این زمینه منتشر می شود، حساس باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار