دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، حوادث ترافیکی منجر به فوت در این شهرستان تا پایان سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش بهرامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۱۳ نفر در نتیجه حوادث ترافیکی دورن شهری و ۳۳ نفر در حادث برون شهری در شهرستان جان خود را از دست دادند این در حالی است که این تعداد در سال ۹۵ به ۹ نفر در حوادث درون شهری و ۳۶ نفر در حوادث برون شهری رسید.

وی اظهار کرد: حوادث درون شهری شهرستان تا پایان سال ۹۵ در مجموع ۳۰.۸ کاهش و حوادث برون شهری ۹.۱ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: شهرستان شهرضا به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و استقرار در مسیر جاده ترانزیت شمال – جنوب کشور، در بین ۲۳ شهرستان استان رتبه ۱۴ را از نظر حوادث ترافیکی دارد اما بر اساس آمارهای اعلا شده حوادث ترافیکی منجر به فوت در این شهرستان تا پایان سال ۹۵ نسبت ۴ درصد کاهش داشته است.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ایجاد اتاق های عملیات در مناطق روستایی شهرستان ضروری است زیرا لازم است در صورت بروز هرگونه حادثه یا سانحه‌ای امداد و نجات اولیه در محل وقوع حادثه انجام شود.

وی ادامه داد: لازم است در هر روستا حداقل ۵ نفر  نیروی آموزش دیده حضور داشته باشند تا اقدامات اولیه برای امداد به مصدومان و کاهش ابعاد حوادث احتمالی را انجام دهند.

محسن یونسی – بخشدار شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: روستاهای مستقر در مسیر شهرضا به شیراز به امکانات اولیه مجهز هستند، در این مسیر روستاهای اسفرجان و منظریه نیز هستند که امکاناتی بهتر از سایر مناطق اطراف دارند و می‌توان از آنها برای امدادرسانی اولیه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در مسیر شهرضا به اصفهان نیز امکانات امدادرسانی در شهرک های صنعتی وجود دارد و قابل استفاده است، اما در مسیر شهرضا به سمیرم باید زیرساخت های لازم برای این منظور ایجاد شود.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.