مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، گفت: سهم آبفار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث 33 مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان اصفهان است

محمد حسین قرائتي،در حاشیه آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای غیاث آباد از توابع بخش نیاسر کاشان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این تعداد مجتمع در 300 روستا احداث می شود که تعهد امسال ما تکمیل آن در 200 روستا است.

وی،با اشاره به بهره‌برداری از 19 مجتمع آبرسانی از 33 پروژه افزود :تامین آب پایدار مزیت و هدف از احداث مجتمع های آبرسانی است.

به‌گفته‌وی، جمعیتی بالغ بر 168 هزار نفر در 300 روستا از مزایای آب پایدار احداث 33 مجتمع آبرسانی بهره مند خواهدشد.

مدیر عامل آبفار استان اصفهان با تاکید بر اینکه تامین و انتقال آب مرحله اول بهره‌برداری پروژه‌های از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت:مرحله دوم اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه‌ داخلی این مجتمع‌ها و علاوه بر آن احداث 33 مجتمع آبرسانی به روستاها استاده‌می‌شود.

*اجرای 48 طرح تک‌روستایی پروژه‌های صندوق توسعه ملی/کاهش29 درصدی پرت آب روستایی

قرائتي،تعریفاجرای 48 پروژه تک‌روستایی در قالب پروژه‌های صندوق توسعه ملی را یادآورشد و گفت:تا امروز 17 پروژه تک روستایی انجام‌شده‌است.

وی، 35 تا 48 درصد متوسط هدررفت آب را در شبکه‌های توزیع آبرسانی روستایی خاطرنشان‌کرد و گفت:این رقم در سال گذشته با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و تشکیل کمیته‌های کاهش آب بدون درآمد به 29 درصد کاهش یافت.

به‌گفته‌وی،پیش‌بینی‌هایی برای گذر از بحران آب در سه بخش تامین،توزیع و مصرف برای تابستان امسال نیز اندیشیده‌شده‌است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، برنامه‌های این سه بخش به صورت مکتوب در اختیار فرمانداری‌های هر استان قرارگرفته‌است.

قرائتي،این نوید را به مردم روستایی داد که با اجرای این برنامه‌ها تابستان امسال مشکلی برای قطع یا کمبود آب وجود نخواهدداشت.

وی، با تقدیر همکاری مردم کاشان در مصرف آب، گذر از بحران و اجرای پروژه‌ها طی تابستان سال گذشته همکاری بیشتر مردم در سراسر استان اصفهان برای صرفه‌جویی و مصرف صحیح آب را خواستارشد و گفت:همکاری مردم در استفاده صحیح از آب کمک شایانی به حفظ منابع آبی می‌کند.

*پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مجتمع آبرسانی اردهال/بهره‌مندی 9 رو ستا از آب پایدار

به‌گفته‌وی،مرحله اول مجتمع آبرسانی اردهال با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در حال اجراست و مرحله دوم آن توسط پیمانکار با قرارداد 3.8 (سه و هشت دهم ) میلیارد تومان آغازشده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، تصریح‌کرد: بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی اردهال در صورت نبود مشکل در مسائل اجرایی و اجتماعی تا پایان تابستان امسال انجام‌می‌شود.

قرائتی، با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مجتمع آبرسانی اردهال کلان‌ترین پروژه استان در شهرستان کاشان است گفت:با افتتاح این پروژه جمعیت 9 روستای منطقه اردهال از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به هزینه 20 میلیارد تومانی برای اجرای کامل این پروژه و شبکه‌های آن افزود:42 کیلومتر خط انتقال، احداث چهار مخزن ذخیره و پمپاژ و سه ایستگاه از مشخصات مجتمع آبرسانی اردهال است.

شایان ذکر است: محمد حسین قرائتي، مدير عامل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان و مجید حبیبان، معاون طرح و توسعه آبفار استان برای بهره‌برداری ازطرح آبرسانی به روستای غیاث آباد از توابع بخش نیاسر کاشان و بازدید از پروژه2های در حال اجرای آبفار کاشان به این شهرستان سفر کرده‌بودند.

آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای غیاث آباد از توابع بخش نیاسر با حضور محمد حسین قرائتي، مدير عامل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، مجید حبیبان، معاون طرح و توسعه آبفار استان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، حسینعلی معظمیبخشدار نیاسر و مسوولان این روستا امروز سه شنبه 26 اردیبهشت برگزارشد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.