در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت مبارزه با شیوع آفات در مزارع

معاون کنترل سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر نگران طغیان برخی آفات هستیم ازاین رو دستورالعمل‌ها و آفت کش‌های مورد نیاز تأمین و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

آخرین وضعیت مبارزه با شیوع آفات در مزارع
یحیی ابطالی معاون کنترل سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه با آفات گندم در مزارع اظهار داشت: تا کنون عملیات مبارزه با علف‌های هرز در ۳ میلیون هکتار صورت گرفته ، این در حالی است که مبارزه با این آفت براساس برنامه و پیش بینی‌های انجام شده در ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار باید ادامه یابد.

وی با اشاره به عملیات مبارزه با سن گندم در ۲ الی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزود: تا به امروز عملیات مبارزه با این آفت کلیدی در ۹۵۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

ابطالی ادامه داد: طی سه سال گذشته با مبارزه به موقع علیه آفات سن مادر و پوره در مزارع گندم خسارت سن زدگی از حدود ۲ درصد به کمتر از نیم درصد رسید که انتظار می‌رود امسال با اطلاع رسانی و عملیات به موقع آفات خسارت در همین حد باشد.

وی با اشاره به پیش بینی مبارزه با ملخ بومی در ۹۰ هزار هکتار از اراضی برخی استان‌ها گفت: مدیریت و کنترل ملخ‌های بومی در استان‌های گلستان، زنجان، گیلان و قزوین ادامه دارد به طوریکه در نقاطی که این ملخ‌ها از تخم خارج شدند عملیات مبارزه آغاز می‌شود.

معاون کنترل سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر نگران طغیان برخی آفات هستیم از این رو دستورالعمل‌ها و آفت کش‌های مورد نیاز تأمین و در اختیار استان‌ها قرار گرفته به طوریکه کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی استان می‌توانند، آفت‌کش مورد نیاز با دستورالعمل لازم جهت مبارزه را دریافت نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار