به مناسبت روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام نیشابوربا حضور مسئولین و فرهنگیان و اهالی ادب و هنر نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، اسید جواد قوامی نژاد معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور درمراسم نواخته شد ن. زنگ خیام در دبیرستان ماندگار خیام نیشابور گفت: موزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از عناصر هویت بخش شهرستان افتتاح شد و در این یک سال اتفاقات بسیار خوبی در این مجموعه افتاد و بر زیبایی و بازسازی این مجموعه افزوده شد تا کسی که به عنوان یک گردشگر وارد فضای شهر می‌شود بتواند از این فضا استفاده کند.

وی افزود: هرکسی مجموعه‌ی قدیمی مربوط به آموزش و پرورش دارد می‌تواند به این موزه اهدا کند تا برغنای این مجموعه بیفزاید.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد:صدای زنگ خیام برای نسل نو پیام آور وجود شخصیتی، چون خیام است آن هم در دبیرستانی که بنای آن با معماری خاص و ۹ هزار متر مربع به عنوان نخستین مدرسه نیشابور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

قوامی نژاد با راه اندازی سالن کنفرانس این مجموعه افزود: ما در موزه آموزش و پرورش کلاسهای سیک زندگی و خیلی از نیازهای جامعه و معرفی نیشابور، مفاخر و بزرگان نیشابور را خواهیم داشت.

هادی شریفان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیشابور هم در این مراسم گفت: ما افتخار داریم دو روز از پنج روز ملی در ایران در نیشابور برگزار می‌شود.

وی افزود: نیشابور به لحاظ جایگاه گردشگری و مباحث فرهنگی جایگاه خوبی دارد و با نظر به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی با توجه بیشتر به زیر ساخت‌ها می‌توانیم بادجذب توریست به این موضوع کمک کنیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیشابور گفت: ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد که موزه آموزش و پرورش را به طور کامل تجهیز کنیم.

هادی شریفان تصریح کرد: هدف ما حفظ آثار تاریخی شهر و جذب بازدید کنندگان به نیشابور است و وجود این آثار نشان دهنده تاریخ وفرهنگ مردم آن شهر است.

گفتنی است پس از نواخته شدن زنگ خیام حاضرین از موزه دایمی اسناد آموزش و پرورش شهرستان نیشابور در دبیرستان ماندگارخیام بازدید کردند.
در این موزه اسناد آموزش و پرورش، شهدای فرهنگی ودانش آموز، عکس‌های تاریخی، رتبه‌های اداری، احکام برتر، مسابقات ملی استانی دانش آموزان در رشته‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، تالیفات فرهنگیان، احکام و مدال‌های جام‌های قهرمانی، مسابقات ورزشی، مسیر آموزش و پرورش و ساخت مدارس وغیره قرار گرفته است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.