مرضیه مهربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش هزینه بازدید از موزه‌ها برای دانشجویان هنر

کاهش هزینه بازدید از موزه‌های کشورمان منجر به ترغیب دانشجویان هنر برای آشنایی بیشتر با گنجینه‌های هنری ایران می‌شود.

کاهش هزینه بازدید از موزه‌ها برای دانشجویان هنرمرضیه مهربانی کارشناس هنری گرافیک و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از واحدهای عملی دانشجویان هنر بازدید از مراکز هنری است چرا که بازدید از این مراکز می‌تواند گستردگی دید هنری آنها را در طول تحصیل افزایش دهد و زمان فارغ‌التحصیل شدن گنجینه غنی از تجربیات آشنایی با مراکز هنری و آثار هنری را خواهند داشت. 
 
وی با تأکید بر اینکه سخت‌گیری‌ها منجر به دوری دانشجویان از مراکز هنری به ویژه موزه‌ها می‌شود، بیان داشت: برخی از موزه‌ها با قشر دانشجو ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند، بنابراین این سخت‌گیری‌ها و البته در کنار آن بالا بودن هزینه بازدید از موزه‌ها باعث دل‌زدگی دانشجویان هنر می‌شود. 
 
وی ضمن اشاره به غنی بودن آثار هنری در موزه‌هایی مانند موزه‌ هنرهای معاصر تهران، گفت: خوشبختانه در ایران موزه‌هایی مانند موزه‌ هنرهای معاصر تهران که آثار ارزشمندی در آن نگهداری می‌شود و هر دانشجوی هنر در طول تحصیل ناگزیر است که به این موزه مراجعه کند و در کنار این بازدید، دریافت بروشور و کاتالوگ می‌تواند در آشنایی بهتر دانشجویان تأثیر زیادی داشته باشد. 

همچنین در این رابطه حسین حاتمی معاونت فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفت: برنامه‌ریزی برای ارتباط بیشتر دانشجویان با موزه‌ها صورت گرفته است که با این برنامه‌ریزی که هدف اصلی آن آشنایی دانشجویان با موزه‌های مختلف است، در طول سال 96 اجرا می‌شود. 
 
وی در اولین بازدید از موزه‌ها در روز جهانی موزه اشاره کرد و گفت: شروع این اقدام و برنامه، از روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت که روز جهانی موزه‌ها است، با بازدید از موزه معاصر تهران آغاز می‌شود. 
 
حاتمی گفت: در طول سال 96 قصد داریم که بازدید از مراکز هنری و به ویژه‌ موزه‌های تهران را در برنامه‌های معاونت فرهنگی این دانشگاه اجرا کرده و عملکرد آن را تا پایان سال در قالب گزارشی گردآوری کنیم. 
 

انتهای پیام/ 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار