مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد: بنابر استاندارد ملی فرآورده‌های گوشتی، استفاده از خمیرمرغ در این محصولات ممنوع است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمودرضا نیازی بیان کرد: مطابق استاندارد ملی فرآورده‌های گوشتی، استفاده از خمیرمرغ در فرآورده های گوشتی ممنوع است و سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک دستگاه نظارتی در حوزه سلامت، به صورت مستمر بر این موضوع نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتقادات وارده به تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیرمرغ در تولید این فرآورده‌ها است، گفت: در حال حاضر هیچ برند استانداردی در استان اجازه استفاده از خمیرمرغ را در تولید سوسیس و کالباس ندارد.

نیازی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 واحد تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استان تحت پوشش این اداره کل هستند، افزود: در حاضر 45 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه، مرغ برگر و سویابرگر توسط این اداره کل برای این واحدهای تولیدی صادر و دارای اعتبار می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ممکن است در بعضی از کارگاه‌های غیرمجاز تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی در سطح کشور استفاده از خمیر مرغ مشاهده شود، اما در واحدهای صنعتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل نظارت و نمونه برداری‌های مستمر در واحد تولیدی و همچنین کنترل بازار مصرف، به طور قاطع می‌توان گفت که در این واحدها از خمیرمرغ استفاده نمی‌شود.

نیازی افزود: با استفاده از آزمون بافت شناسی که به صورت ادواری از نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد، می‌توان بافت‌های پروتئینی غیرمجاز در نمونه‌ها را تشخیص داد.

نیازی با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه كاربرد علامت استاندارد سه سال است، گفت: واحدهای تولیدی این فرآورده‌ها به صورت مستمر زیر ذره‌بین کارشناسان استاندارد قرار دارند و به‌صورت مرتب و بدون اطلاع قبلی از واحدهای توليدی تحت پوشش بازرسی و نمونه‌برداری می شود و ملاک تمديد پروانه کاربرد علامت استاندارد، كسب نتايج قبولی و استقرار نظام كيفيت در واحد توليدی است.

 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.