رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 63هزار هکتار جنگل فندقلو و منطقه خلخال در این استان سرمایه ملی است و اجرای برنامه های حفاظتی بویژه حفاظت و نگهداری از گونه درختی کمیاب اورس باید در جنگل های خلخال متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی در جلسه تخصصی پدافند غیرعامل افزود: با بهره گیری از پدافند غیرعامل باید به نحو شایسته به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم.

وی اظهار کرد: حوزه کشاورزی در موضوع پدافند غیرعامل به لحاظ امنیت غذایی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و اتخاذ تدابیر لازم در مواقع بحرانی از جمله سیل ، زلزله و طوفان و ایجاد امنیت در حفاظت و نگهداری از احشام ، نهاده های کشاورزی ، انبار غلات و دیگر محصولات راهبردی و مهم در برابر قحطی ، خشکسالی و سیل ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 2 موضوع مهم بیوتروریسم و آگروتروریسم یعنی عوامل بیولوژیکی آسیب رسان به (انسان‏‌ها، حیوانات و گیاهان) و (محیط زیست و مواد غذایی) حوزه کشاورزی را تهدید می کند و باید به فراخور اهمیت موضوع تمهیدات لازم برای مقابله با این 2 موضوع مهم و خطرناک اتخاذ شود.

سروی افزود: جلسات کارگروه های تخصصی چهارگانه ستاد کارگروه بازرگانی و جهاد کشاورزی که شامل تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی ، زیرساخت ها و زیر بناها و فرهنگ سازی و آموزش است بصورت منسجم برگزار می شود تا در لایه های تخصصی کارگروهها مصوباتی منتج به نتیجه شود.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.