کرمانشاه؛

باید طاق بستان به یکی از مناطق نمونه کشور تبدیل شود

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه به منظور ساماندهی محوطه تاریخی طاقبستان در نظر گرفته شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسد اله رازانی اظهارداشت: نام کرمانشاه با نام‌های بیستون و طاق بستان عجین می‌دانند و بخش عمده‌ای از گردشگران برای مشاهده طاق بستان به کرمانشاه می‌آیند می‌خواهیم این اثر به مرحله‌ای برسد که طاق بستان به یکی از مناطق نمونه کشور تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با اجرای بخش هایی از طرح همچون تملک زمین‌ها با تردید روبه رو هستیم، گفت: باید برای طاق بستان برنامه مشخص و مرحله بندی شده داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم.

وی اعلام کرد: برای اجرای طرح سه ساله ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرقته شده است که باید سهم سال ۹۶ از این بودجه مشخص شود.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر تهیه سند ساماندهی طاق بستان گفت: ما انتظار داریم محوطه تاریخی طاق بستان از نا بسامانی کنونی خارج شود و به سمت منطقه‌ای نمونه پیش رود.

دکتر رازانی تأکید کرد: باید مردم منطقه آثار اجرای طرح‌های ساماندهی طاق بستان را مشاهده کنند و ساماندهی طرح مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند.

وی توسعه بدون ضابطه مراکز عرضه غذا در اطراف طاق بستان را یکی از معضلات پیش روی ساماندهی محوطه تاریخی طاق بستان دانست.

معاون امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه عنوان کرد: یونسکو اعتقادی بر پاکسازی کامل محیط‌ های تاریخی ندارد بلکه باید زندگی معاصر مردم منطقه در کنار آثار حفظ شود.

 مجتبی نیک کردار افزود: وجود غذا فروشی‌های اطراف طاق بستان نشان دهنده ظرفیت خوب منطقه برای جذب گردشگر و ثروت آفرینی است از این رو باید آن‌ها را در راستای ساماندهی به منطقه حفظ کرد.

وی در رابطه با ارتباط قطاری شهری کرمانشاه و طرح ساماندهی طاق بستان گفت: ایستگاه آخر قطار شهری میدان معلم خواهد بود که به جمعیت بسیاری از شهرک‌های اطراف خدمات دهی می‌کند.

نیک کردار اظهارداشت:یونسکو برای اجرای قطار شهری از ما تعهد گرفت که قطار شهری منظر اطراف شکارگاه خسرو پرویز را تخریب نکند که ما قبول کردیم که قطار در اطراف طاقبستان از زیر زمین عیور کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.