رئیس جامعه متخصصان طب داخلی از تهدیدات و مشکلات جدی پیش روی طب داخلی در صورت کاهش تعرفه‌های این قشر خبر داد.

ایرج خسرونیا رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متأسفانه تعرفه‌های پزشکی آنقدر پایین است که افزایش ۵ الی ۱۰ هزار تومانی آن هیچ کمکی به حال بد معیشتی طب داخلی نمی‌کند، زیرا در این صورت میزان ویزیت روزانه ۱۰ بیمار در مطب طب داخلی مجموعاً یک صد هزار تومان بالا می‌رود که دردی از این جامعه دردمند دوا نمی‌کند؛ در حالی که هم‌اکنون بالغ بر ۲ هزار متخصص داخلی در این جامعه عضو هستند و مشغول ارائه خدمات درمانی در بخش‌های دولتی و خصوصی به آحاد مردم هستند.

وی با بیان هزینه‌های اجاره بهاء، خرید مطب و حقوق پرسنل گفت: صرف نظر از هزینه‌های سنگین مالیاتی، تمام مبالغ ذکر شده با این وضعیت کژدار و مریض معیشتی متخصصان طب داخلی، بیشتر این گروه از پزشکان را به سمت ترک اجباری شغلشان و حتی تعطیلی مطب‌ها می‌کشاند و جامعه متخصصان داخلی امیدوارند که بالاخره تعرفه‌های ویزیت این قشر حداقل به عدد حقیقی خود نزدیک شود، درحالی‌که به تازگی زمزمه‌هایی از کاهش تعرفه فعلی این گروه و بازگرداندن میزان آن به همان تعرفه سابق حکایت دارد.

رییس جامعه متخصصین داخلی تصریح کرد: کاهش تعرفه‌های متخصصین داخلی، تصمیم و اقدام خطرناکی است که قطعاً به ضرر مردم کشورمان تمام می‌شود، زیرا با این کار عملاً این گروه متخصص علی‌رغم میل باطنی و به علت ناتوانی در امرارمعاش به اجبار کارشان را ترک می‌کنند و یا دچار دلزدگی از کار می‌شوند و بنابراین خواهان توجه جدی سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و علی‌الخصوص مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم هستیم.

خسرونیا با تشبیه متخصصان طب داخلی به گروه نسخه نویسان متخصص اظهار داشت: طب داخلی یعنی اگر بیماری از دردی گلایه می‌کند، وی را به طور کامل و تخصصی چکاپ کرده تا بهترین راهکارهای درمانی را به وی نسخه کنند و زیر منگنه قرار دادن این گروه از نظر معیشتی یعنی گشایش درهای سایر کشور‌ها برای این گروه پزشکی و خروج آنان از کشور، آن هم در شرایطی که به ناچار از عرصه درمان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۶:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۶
شما حقوق منشی و اجاره مطب و هزینه اب و برق و تلفن و مالیات و شارژ ماهیانه واحد مطب را از درامد کم کنید ببین چقد سود می مونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما ظاهرا نفست از جای گرم بلند میشه. مردم توانایی پرداخت همین هزینه های فعلی رو هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگر پزشکان تافته جدا بافته هستند؟ درآمد تحصیل کردگان با مدرک دکترای تخصصی PHD در سایر مشاغل چقدر است؟ اگر در روز 10 بیمار با ویزیت 50هزار تومان معاینه شوند و ماهیانه 25 روز کاری داشته باشد ماهی 12/5 میلیون می شود!! بعلاوه پزشکان در هر روز در چند مرکز درمانی شاغل هستند و جزء افراد چند شغله و مجاز می باشند و صد البته برای پزشکان محترم این ارقام ناچیز است!! و به چشم نمی آید و انتظار درآمدهای چند صد میلیونی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیرون از ایران پیتزا فروشی هم بهشون نمیدن
آخرین اخبار