جمعی از علمای اهل سنت افغانستان در سفر به ایران از حسینیه حضرت امام خمینی(ره) در جماران دیدار و نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

بازدید علمای اهل سنت افغانستان از جماران
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از علمای اهل سنت افغانستان در دیدار از حسینیه امام خمینی(ره) در جماران ضمن بیان و ابراز احساسات خود در خصوص شخصیت حضرت امام(ره)، ایشان را عامل وحدت در دنیای اسلام و رهبر معنوی همه مسلمانان جهان دانستند.
 
همچنین کلیپی کوتاهی با موضوعیت حضرت امام(ره) و حال و هوای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ایشان پخش شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بعد از اتمام این کلیپ «قاضی محمد الیاس مدنی» مشاور ارشد مذهبی وزارت تحصیلات عالیه افغانستان و مسئول مرکز تعلیمی و تربیتی هیوان گفت: امام خمینی (ره) فقط رهبر ایران نبودند، ایشان رهبر کل جماعت مسلمین بودند.

قاضی محمد الیاس مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س) با بیان اینکه بار اولی است که به حسینیه جماران می آید، گفت: آن چیزی که باعث شد تا من امروز به این محل بیایم در واقع علاقه به اتحاد دنیای اسلام است. من امروز به محل زندگی ساده رهبر عظیم مسلمانان آمده ام. ایشان نه تنها برای عالم تشییع امام هستند بلکه برای همه دنیای اسلام و امت مسلمین نیز امام هستند. امام خمینی(ره) در صداقت  و محبت به مسلمین حقیقتا نمونه بودند و مقام و سلوک ایشان در این خصوص منحصر به خود ایشان است.

وی درباره احساس خود از حضور در بیت امام نیز گفت: احساس خوشحالی می کنم چرا که در منزل و محل زندگی یک رهبر جهانی مسلمین قرار دارم. کسی که بدون هیچ تعصب مذهبی،  قومی یا حتی زبانی همه مسلمانان را یک ید واحد می دانستند و من به نمایندگی از مرکز تعلیمی تربیتی هیوان به حضور در این مکان افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه افغانستان خاکی مجاهد پرور و غیور دارد گفت: امام خمینی(ره) در آنجا مقام و احترام ویژه ای دارد و اینگونه نیست که به خاطر تعصبات ملیتی به ایشان بی توجه شود بلکه ایشان در آنجا مقام و منزلت قابل احترامی برای خلق افغانستان دارند.

در ادامه علمای اهل سنت افغانستان از محل نگارستان حسینیه جماران که در آنجا مجموعه ای از وسایل شخصی و عکس های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مسیر زندگیشان به نمایش درآمده بود، دیدار کردند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.