اگر گوشت را 24ساعت سرد کنید تب خونریزی دهنده کنگو ازبین می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه اصلی‌ترین راه مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را مبارزه با کشتارهای خیابانی دام دانست و گفت: مردم باید حتما گوشت را از قصابی‌های معتبر و دارای مجوز بخرند.

حسن آمویی با اشاره به هشدارهایی که در خصوص پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو داده می‌شود، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند گوشت قصابی‌های معتبر را با خیال راحت مصرف کنند، زیرا این گوشت ها مهر دامپزشکی و برچسب تاریخ دارد و حتی نام قصاب هم روی این برچسب درج شده است.

وی ادامه داد: گوشتی که وارد قصابی‌های مجاز می‌شود، تمام مراحل بهداشتی و شرعی را طی کرده و سلامت آن کاملا مورد تایید است و مردم هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه افزود: گوشتی که مهر دامپزشکی دارد، حتما 24 ساعت مراحل پیش سرد را طی کرده و هیچ مشکلی از نظر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ندارد.

به گفته آمویی، تنها بخشی که جای نگرانی دارد، مراکز غیرمجاز عرضه گوشت و همچنین کشتارهای خیابانی است که می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه عنوان کرد: افرادی که گوشت را به صورت غیرمجاز کشتار می‌کنند، هزینه کمتری می‌پردازند، زیرا به ازاء هر کیلو گوشت حدود پنج هزار تومان بابت کشتارگاه هزینه می‌شود و این هزینه باعث می‌شود برخی حاضر به کشتار دام در کشتارگاه نباشند.

وی با انتقاد از اینکه برخورد جدی با این کشتارها صورت نمی‌گیرد، یادآوری کرد: این برخورد فقط بر عهده دامپزشکی نیست و سایر دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی و اداره اجرائیات شهرداری هم باید مشارکت کنند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، اگر برخورد قاطع باشد، عرضه گوشت خیابانی و کنار جاده‌ای ریشه‌کن خواهد شد و البته در کنار آن اطلاع رسانی به مردم هم ضروری است.

وی تاکید کرد: مردم هم باید مراکز معتبر و داخل شهر را برای خرید گوشت انتخاب کنند، مراکزی که جواز دارند و در مکانی معتبر قرار گرفته‌اند.

آمویی با اشاره به اینکه قصابی‌های مجاز در سطح شهر کرمانشاه 190 مورد هستند، خاطرنشان کرد: تمام این قصابی‌ها از نظر موازین بهداشتی مدام نظارت می‌شوند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه در صنف ما هیچگونه موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دیده نشده و قصابان همه موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته اگر دوره‌های آموزشی هم برای قصابی‌ها برگزار شود بسیار مفید خواهد بود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.